Gigantii SoselelorInformaţii la ziNewsOnline

Camioanele Mercedes se simt cel mai bine când sunt puse la treabă!

Camioanele n-au avut şi nici nu vor avea vreodată „viaţă” uşoară. Nici nu au cum, căci lor le datorăm faptul că avem unde dormi, ce mânca, ce conduce şi pe unde să o facem. Lumea de astăzi este aşa cum o ştim datorită lor. Dar există camioane care chiar o „duc” greu. La propriu, căci au parte toată „viaţa” lor numai de solicitări extreme. Şi ca să poată face faţă situaţiilor, au nevoie de „părinţi” inventivi şi responsabili, în acelaşi timp. Mercedes-Benz este un astfel de părinte, care acordă atenţie sporită „copiilor” săi mari, cei care duc greul. Iar acei „copii” se numesc Arocs Loader şi Arocs Grounder!

Arocs Loader poate fi comandat în două variante, autotractoare 4×2 cu sarcină utilă optimizată sau betonieră 8×4/4 cu o maximă admisă în ansamblu de 32 de tone. Datorită greutăţii proprii reduse, la fiecare cursă pot fi livraţi 8 metri cubi de beton prefabricat.

De altfel, acesta este rezultatul măsurilor de reducere a masei proprii implementate de către Mercedes în mod consecvent, căci, în ciuda tehnologiei Euro VI ce presupune implementarea a noi tehnologii, Loader este foarte uşor. Cum au reuşit inginerii Mercedes acest lucru? Autotractoarele şi betonierele Arocs Loader au fost atent proiectate de către specialiștii grupului, acestea primind câteva inovaţii interesante, cum ar fi parbrizul cu greutate redusă şi puntea spate lăţită cu anvelope individuale. De exemplu, în cazul betonierei Arocs Loader 8×4/4 cu cabină ClassicSpace S, vorbim despre un motor de 7,7 litri şi 320 de cai putere, transmisie hipoidă, punţi cu anvelope individuale de 385/65 R 22,5, o combinaţie care a dus la atingerea celei mai bune sarcini utile. În plus, producătorul german dă asigurări că, datorită greutăţii reduse, consumul de carburant va fi unul extrem de mic.

Pentru cei care au nevoie de şi mai multă putere, Mercedes pune la dispoziţie motoarele de 10,7 litri, cu puteri cuprinse între 320 și 455 de cai putere. Nici cei care doresc mai mult confort nu sunt lăsaţi deoparte. Betoniera Arocs Loader poate fi echipată cu o cabină M, iar pentru autotractoare sunt disponibile şi cabinele L, cu o lăţime de 2.300 de milimetri. Dacă tot nu e suficient, intervine gama Arocs Grounder, gândită special pentru condiţii deosebit de dificile! Secretul acestei game este cadrul extrem de stabil din oţel, rezistent la cele mai mari eforturi de torsiune, cu granulaţie fină, format la rece, cu o grosime a lonjeroanelor de 9 milimetri.

Mercedes este sigur că autotractoarele, betonierele şi basculantele din această gamă sunt cu mult în faţa concurenţei în ceea ce priveşte stabilitatea şi capacitatea de încărcare. Stabilitatea este oferită, în primul rând, de punţi care, în cazul Arocs Grounder, sunt prevăzute cu arcuri parabolice multilamelare, cu o curbă caracteristică dură a suspensiei. În plus, ele sunt echipate cu amortizoare şi stabilizatoare adaptate special pentru terenuri dificile şi încărcări mari. Puntea faţă, cu o sarcină de 7,5 tone şi gardă la sol ridicată oferă întreaga rezistenţă necesară atacării pantelor sau unor obstacole obișnuite în regim de șantier, existând şi posibilitatea echipării opţionale cu o punte cu o sarcină de până la 9 tone. Tot opţional, în spate pot fi montate punţi planetare cu sarcini de până la 16 tone care asigură şi mai multă robusteţe, dar şi o gardă la sol ridicată. Indiferent de modelul ales însă, este important de ştiut că Arocs Grounder este livrat cu anvelope robuste, cu capacitate portantă ridicată, obligatorii pentru astfel de aplicaţii. În plus, camionul poate fi echipat cu jante cu talon mai mare, extrem de durabile, sau mai late. Aşadar, fie că vorbim despre o utilitară camion, un autotractor, o betonieră sau o basculantă, elementul comun este stabilitatea, indiferent de condiţiile de lucru.

Arocs – bune pentru 250 t

Din aceeaşi familie face parte şi Arocs de până la 250 de tone. El e „fratele” cel mai mare, care merge toată ziua la „sală” şi „trage de fiare”. El stabileşte noi standarde în materie de performanţe, confort şi flexibilitate. Datorită motoarelor puternice Euro VI, a transmisiei automate PowerShift 3 şi a ambreiajului Turbo Retarder, camionul dispune de un sistem de propulsiv deosebit de rezistent, care furnizează mereu puterea necesară transporturilor grele. Acest model este echipat cu un rezervor de aer comprimat cu capacitate foarte mare, necesar în timpul frânării ansamblului, un rezervor de combustibil de 900 de litri pentru o autonomie crescută, un sistem de răcire integrat pentru răcirea în timpul utilizării normale sau în timpul utilizării retarderului, sistem de evacuare Euro VI, punte motoare de 8 tone, cu suspensie pneumatică şi direcţie hidraulică, precum şi un dispozitiv de cuplare pentru partea din spate, racordurile pentru remorcare fiind montate lateral. În plus, șasiul are o placă de suport pentru remorcă, acesta protejând cadrul şi traversa finală, o şa de cuplare cu dispozitiv de alunecare, capitonaj lateral cu orificii pentru aer rece, un dispozitiv de cuplare ranforsat în faţă, precum şi o scară şi platformă pentru deplasarea în siguranţă pe cadrul autovehiculului. Sistemul de răcire auxiliară pentru pentru modelul SLT este unul special şi se asigură că puterea motorului poate fi furnizată în orice moment. În plus, el asigură timp maxim de operare pentru retarderul integrat şi răcire adecvată în cazul comutării între tractare şi frânare, la temperaturi ridicate sau altitudini mari.

Ambreiajul Turbo Retarder permite plecarea de pe loc deosebit de puternică, de uşoară şi fără uzură, efectuarea manevrelor pentru orice perioadă de timp la turaţii joase, dar şi un cuplu ridicat, de până la 3.000 Nm. Ambreiajul Turbo Retarder fără uzură combină funcţiile unui ambreiaj hidrodinamic pentru pornire şi a unui retarder principal. În ceea ce priveşte transmisia, PowerShift 3 asigură selectarea unei trepte de viteză adaptată exact cerinţelor, graţie programului „Heavy”. Funcţia de deplasare cu viteză redusă pemite plecări uşoare şi precise de pe loc. Există şi modul „Power”, care combină modurile de conducere „power”, „standard” şi „manual”. În plus, diferitele funcţii suplimentare fac şi mai simplă transportarea încărcăturilor grele. Pentru cerinţe şi mai exigente de atât, Arocs SLT poate fi echipat şi cu transmisia Mercedes PowerShift cu 16 trepte. Revenind la echipări, dispozitivul de cuplare faţă are 50 de milimetri. Atunci când este folosit pentru operaţiuni de tractare sau împingere, autotractorul poate fi echipat cu şei de cuplare suplimentare, iar pe placa de fixare faţă se va monta un dispozitiv de cuplare pentru încărcături grele. În spate, cu ajutorul traversei finale se poate monta un cârlig de remorcare pentru încărcături grele, fiind extinse posibilităţile de folosire a camionului. Dispozitivul de alunecare, Jost EV-HD800, cu o înălţime de 57 de milimetri, permite modificarea sarcinilor pe punţi. În acest mod, se poate realiza o adaptare la remorcile cu raze de pivotare diferite, ţinând cont de sarcinile maxime admise pe punţi. Puntea spate din oţel turnat cu capacitate de 13 tone dispune de o coroană de diferenţial de 300 de milimetri, un mecanism diferenţial, o transmisie planetară pentru fiecare butuc de roată, fiind special concepută pentru solicitări maxime. Cu ajutorul raportului de transmisie în două niveluri, cuplul maxim este transmis direct roţilor. Punţile au o gardă la sol ridicată şi o sarcină de până la 16 tone. Puntea motoare cu direcţie hidraulică, opţional neîncărcată, cu o capacitate portantă de 8 tone, sporeşte sarcina verticală a camionului, reglarea sa făcându-se complet automat.

Similare

1 din 889