Informaţii la ziNewsOnlineTransport rutier

“Elna Trading pariază pe Max! Trailer to the Max!”

Acum aproape doi ani, am prezentat activitatea companiei Elna Trading, dar și “apetitul” său pentru trailere Faymonville, o mare parte din flota sa de transport agabaritic bazându-se pe mașinile producătorului belgian.  Atunci am stat pentru prima dată de vorbă cu dl Virgil Marin, asociat şi director general la Elna Trading, discutând în special despre particularitățile transportului de mărfuri militare, domeniu în care firma este specializată.

Evoluția pieței din acești ultimi ani putem spune că a fost marcată de schimbări majore, nu totdeauna pozitive, ca de exemplu creșterea volumului de marfă transportată și scăderea costurilor, dar și căderea unor sectoare de activitate în favoarea altora. Am realizat un nou interviu cu dl Virgil Marin, pentru a vedea cu plusuri și minusuri, cum funcționează piața transporturilor speciale din România. Indiferent de condițiile economice, ceea ce s-a păstrat cu siguranță a fost, din punctul de vedere al firmei Elna Trading, aprecierea față de trailerele Faymonville:

Utilaje&Constructii: Față de începutul anului trecut, există schimbări majore pe piața transporturilor agabaritice?

Volumul de marfă transportat este total dependent de prețul transportului: la începutul acestui an am făcut o analiză acestui vector important în transport, urmărind prin această analiza să urmăresc amortizarea unor investiții! Am avut surpriza să constat că volumul de circulație a mărfurilor este strâns legat de prețul transportului: dacă cu un an în urmă pe același tip de echipament media lunară în kilometri era în jur de 8.600-9.000 cu un preț de 1.40 eur/km, acum media lunară este de 12.000-13.000 km, am avut și 16.000km, cu o rată de 1.05 eur/km.

Utilaje&Constructii: Ce tipuri de trailere ați achiziționat în ultimii doi ani?

Virgil Marin: În decurs de un an și jumătate am achiziționat două semiremorci MaxTrailer, megatrailere extensibile tip MAX 200, prin CTE Trailers, un produs “bineînțeles” Faymonville produs în Polonia la Goleniow. Cel puțin până acum, în exploatare acest produs s-a dovedi a ne fi partener în afacerea noastră. Chiar acum am primit și înștiințarea că a sosit încă o remorcă comandată de la Faymonville, un MaxTrailer 100 cu 4 axe comandat la începutul acestui an. Așa că, “Elna Trading pariază pe Max! Trailer to the Max!”

Utilaje&Constructii: Lucrați de mult timp cu CTE Trailers. Ce părere aveți despre serviciile de vânzare și after sales ale firmei, despre evoluția în timp?

Virgil Marin: Pot spune că le urez succes în continuare! CTE Trailers a ajuns la nivel de holding acum. Și-a devansat concurența prin numărul unităților vândute, iar acest succes îl pun pe seama calității produselor și serviciilor care le comercializează și promovează. Acesta este un fapt incontestabil. Prin faptul ca Elna Trading le este de multă vreme “partener permanent” poate că sunt privit oarecum preferențial, sau așa îmi place să simt, dar practic suntem într-un “mariaj” cu ajunurile și neajunsurile ce le implică. E firesc să avem opinii diferite, acțiuni diferite, întrucât achiziția e partea frumoasă a “capitolului” în care partenerii își strâng mâinile și începe “romanul” after sale cu multiplele sale capitole. Cu toate acestea, epopeea noastră continua și gravitează în jurul aceluiași act: transportul rutier de marfă.

Utilaje&Constructii: Transporturile speciale sunt de obicei legate de industrie. Cum se vede industria românească din punctul de vedere al transportatorului?

Virgil Marin: Industria grea și mijlocie, știm cu toții asta, a dispărut aproape complet, implicit au dispărut și exporturile. Foștii producători de ansambluri și subansambluri, producători de mașini unelte, etc au acum în întregime capital străin și prin urmare logistica transporturilor a ceee ce mai reușesc să producă se face înafara României cu un preț, apoi ajunge la forwarderii romani cu un alt preț și în cele din urmă la transportator cu totul și cu totul alt preț. Totul in jos! Asta în ciuda tuturor costurilor de achiziție și producție care cresc an de an și numai conjuctura politico – economică actuală o poate explica.

Aceste aspecte m-au făcut să mă reorientez asupra unor modele de echipament versatile la cerințele actuale. Iau ca exemplu creșterea importului de utilaje agricole și de construcții (sunt singurele domenii care mai funcționează din inerția anilor trecuți), acestea fiind foarte înalte și prevăzute cu roți. Transportul lor necesită un echipament cu înălțimea de încărcare joasă și/sau eventual alveole. Alt exemplu vă pot da legat de semiremorcile speciale extensibile sub prelată cumpărate de la CTE în anii 2013 – 2014 pentru transportul mașinilor CNC (comandă numerică). Acestea sunt foarte rezistente, le folosesc și astăzi la întreaga capacitate dar acestea transportă marfă generală, bineînțeles cu un preț care nu justifică investiția nici pe departe. Deci, concretizând răspunsul la întrebarea de mai sus, da, au fost și sunt, în continuare schimbări din punctul de vedere al mărfurilor transportate.

 

 

Similare

1 din 889