La început de toamnă, la doi pași de orașul Alba-Iulia, a avut loc un eveniment mai puţin obișnuit pe piaţa construcţiilor. Trei jucători importanţi din domeniu, Genco ’93, Costa Utilaje și Crystal Techonologies, au decis că a sosit vremea să devină și mai puternici, așa că au organizat împreună Expoziţia „Afacere și parteneriat” 2016. Probabil că vă întrebaţi de ce vor deveni mai puternici pe piaţă dacă au organizat o expoziţie, mai ales că această manifestare a devenit o tradiţie deja…Ei bine, a fost doar prilejul perfect pentru a face marele anunţ, și anume că vor lucra împreună și vor oferi servicii și produse complementare.

Am dorit să arătăm oficial că suntem firme partenere și că împreună putem face oferte de pachete de utilaje. Practic, este vorba despre o oficializare a relaţiilor de parteneriat și pornirea pe un nou drum”, ne-a mărturisit Costin Mincu Brâncuși, directorul general al Costa Utilaje.

La acest eveniment, care s-a desfășurat pe durata a două zile, cele trei companii au venit și cu numeroase utilaje, spre încântarea publicului. Astfel, potenţialii clienţi au putut să își facă o idee asupra a ceea ce înseamnă o gamă completă de mașini, dar și să vadă cele mai noi tehnologii din domeniu. Ca la orice expoziţie care se respectă, la Alba-Iulia nu puteau lipsi nici premierele. Una dintre ele a fost prezentarea unui echipament de reparaţie a drumurilor în straturi succesive, Hydrog PA6000 montat pe un șasiu DAF. „Acest utilaj a fost văzut în premieră în România și deja putem spune că avem clienţi interesaţi de acest produs. Este, de altfel, un utilaj extrem de modern și care și-a demonstrat fiabilitatea, până acum, în alte ţări. El poate transporta până la șase metri cubi de pietriș și are un rezervor de 1.500 de litri pentru emulsie. PA6000 poate fi vândut cu un șasiu nou, dar poate fi montat și pe camionul clientului, dacă aceasta dorește să folosească un alt șasiu. Deja avem 3-4 solicitări pentru acest utilaj”, ne-a declarat Bogdan Ionescu, directorul tehnic al Crystal Technologies. Această companie a mai adus în Alba și alte echipamente care au stârnit interesul publicului:

mașina de marcaj rutier autopropulsată de mică capacitate GRACO Line Lazer V 250 SPS cu pompa de vopsea de 9,5 l/min și sistem de aplicare a microbilelor prin cădere

mașina de marcaj rutier manuală de mică capacitate GRACO Line Lazer V 5900 cu pompă de vopsea de 6 l/min

mașina de marcaj rutier manuală de mică capacitate GRACO Line Lazer V 200HS automată cu pompă de vopsea de 7,5 l/min și sistem de aplicare a microbilelor sub presiune (cu compresor aer), conectată la o unitate de propulsie atașabilă GRACO Line Driver de 6,5 CP (practic, o mașină de marcaj rutier autopropulsată)

mașina de tăiat rosturi HYDROG SHARKY 500 cu motor Honda GX390

mașina de colmatat rosturi HYDROG ZSK40 cu încălzire pe gaz

mașina de șters marcaje rutiere GRACO Grind Lazer 390 echipată cu tambur de ștergere reglabil.

„Aceste utilaje se descurcă excelent în orice zone, dar excelează pe drumurile comunale și judeţene, în parcări, piste și, de ce nu, hale industriale. Sunt robuste, iar raportul calitate-preţ este imbatabil, pentru că nu vindem utilaje ieftine și proaste, ci de o calitate bună, cu un preţ decent”, ne-a declarat Bogdan Ionescu.

Utilajele și echipamentele Genco ’93 au fost la nivelul renumelui firmei: „Am adus aici produse foarte performante ale unor constructori de top: Bomag Fayat- un finisor de asfalt de ultimă generaţie, extrem de precis și de eficient, compactoare de asfalt, de terasamente și de șanţuri, pompe de beton și de mortar de la Putzmeister, Gehl/Manitou cu încărcător frontal articulat, multifuncţional. Vrem să fim mereu aproape de clienţi și vrem să cunoaștem foarte bine potenţialul pieţei. Expoziţia aceasta are deja o tradiţie pentru noi și am vrut ca anul acesta să ne orientăm către zona centrală și de nord-vest a ţării. Și nu pot spune decât că am fost surprinsă plăcut de numărul de vizitatori, chiar dacă piaţa este într-o ușoară expectativă în acest moment. O sută de participanţi în zona Transilvaniei reprezintă o reușită, mai ales într-un an staţionar cum este 2016. Cel mai probabil, anul viitor ne vom îndrepta atenţia spre Moldova”, a declarat Anca Hânsa, administratorul Genco ’93.

Pentru Costa Utilaje, premiera a fost una dublă. Pe lângă anunţul colaborării cu cele două companii românești, evenimentul de la Alba Iulia a fost și prilejul de a anunţa un nou parteneriat, cel cu Dressta – LiuGong. „LiuGong nu este un nume prea cunoscut la noi, dar el există în China din 1958, deci are o bogată experienţă. Din 2006, compania a pășit în afara Chinei și a început să facă achiziţii în Europa. În 2012, a deschis un punct de lucru în Olanda, iar acum deţine cel mai mare centru de cercetare, unde lucrează 1.000 de ingineri. Produc o gamă largă de excavatoare, încărcătoare fronta de ultimă generaţie. Motoarele sunt Cummins Tier IV final, iar producţia este robotizată, deci de mare precizie. Drept urmare, între produsele LiuGong și cele ale producătorilor consacraţi nu există nici o diferenţă din punct de vedere tehnologic. Există însă o diferenţă când vorbim despre preţul utilajului, care este mai mic cu cel puţin 15 procente. La un calcul simplu, constatăm că utilajul costă cu minimum 15.000 de euro mai puţin, la care se adaugă reviziile, care sunt cu circa 12 procente mai ieftine faţă de alte mărci. Există piese în depozitul din Europa în valoare de circa trei milioane de euro, iar ele ajung în cel mult 24 de ore la noi, cu avionul. Avem pusă la punct și o reţea de service, deci clientul n-are de ce să își facă griji. Și ca să vedeţi câtă încredere avem în aceste utilaje, vă spun că clienţii noștri pot folosi gratuit, timp de o săptămână, utilajele dorite. Trebuie doar să verifice trei lucruri în fiecare zi: consumul, productivitatea și fiabilitatea. În plus, garanţia pentru orice fel de utilaj este de doi ani, fără limite de funcţionare. Există deja planuri ca, în următorii ani, producţia să fie făcută și în Europa. La Alba-Iulia, am venit cu trei utilaje: buldoexcavatorul MST 642, mini-excavatorul ES 32.5 ZT de la Eurocomach și excavatorul pe șenile 935 E de la Dressta-LiuGong”.

Bilanţuri și planuri

După evenimentul de la Alba Iulia, au urmat, normal și concluziile, despre piaţă și mai ales gânduri despre viitor: „Anul acesta este clar mai bun faţă de 2015, însă nu putem spune că înregistrăm progrese în comparaţie cu anul trecut. A fost un an staţionar și, tocmai din acest motiv, trebuie să ne unim forţele și să le oferim clienţilor ceea ce au nevoie. Vrem să ne orientăm și către alţi furnizori, suntem într-o continuă mișcare”- Anca Hânsa, Genco ’93.

„Considerăm că această manifestare desfășurată pe parcursul a două zile a fost un succes. Organizând aici, am fost aproape în special de oamenii de afaceri din zona Translvaniei, care au fost încântaţi să vadă de aproape utilajele, să vadă calitatea lor și cum funcţionează ele. Prezentarea complementară a fost în mod cert cheia succesului” – Bogdan Ionescu, Crystal Technologies.

„Concluzia mea este următoarea: se poate! Se poate să existe parteneriate între mai multe firme, care, uneori, când vine vorba despre anumite produse, sunt concurente pe piaţă. Există și în România companii serioase, dispuse să își unească forţele și să le ofere clienţilor soluţii complete. Un mare câștig a fost faptul că cei 100-150 de vizitatori au putut vedea exact cum lucrează utilajele expuse, chiar dacă, poate, nu au de gând să cumpere unul în viitorul apropiat”, a spus Constantin Mincu Brâncuși, Costa Utilaje.

„Particip an de an la aceste expoziţii. Vă pot spune clar că, deja, câteva utilaje sunt ca și ale mele. Nu am de ce să stau prea mult pe gânduri, urmează ca în câteva zile să dau comanda. Este extraordinar când poţi să le vezi pe toate într-un singur loc, fără să faci multe drumuri și să pierzi timp. Simpozionul acesta nu este doar o întâlnire formală, rece. Eu m-am simţit ca în familie aici și este o ocazie extraordinară de a confrunta idei, de a face planuri, dar și de a găsi împreună soluţii la problemele pe care le întâlnim”, ne-a mărturisit Dorel Gheorghe, directorul general al Group D.C.M., din judeţul Timiș.