Home Informaţii la zi Liebherr vrea să zdrobească tot
Liebherr vrea să zdrobească tot

Liebherr vrea să zdrobească tot

0

Compania elvețiană de construcții Aregger AG a ales Liebherr Machines Bulle S.A (Elveția) ca partener pentru personalizarea hidraulicii pentru cel mai mare excavator de demolare din Europa. Două excavatoare miniere Liebherr au servit drept bază pentru acest excavator de aproximativ 300 de tone.

Pentru mai multă stabilitate, partea superioară a unui model Liebherr R9150 a fost combinată cu șasiul mai mare al unui R9200. Pentru o stabilitate mai mare în timpul lucrărilor de demolare, Aregger a echipat șasiul cu un sistem de șenile extensibile pentru creșterea bazei de sprijinire.

Printre funcțiile hidraulice suplimentare, precum cea de întindere a braţului, a fost necesară adaptarea sistemului hidraulic original. Pentru aceasta, trenul de rulare existent a fost separat de șasiu, iar un motor hidraulic suplimentar a fost montată între pompa mecanismului de rotire DPVG280 de la Liebherr și pompa cu roți dințate cu trei trepte, destinată echipamentelor auxiliare. Astfel, utilajul de mare tonaj poate fi folosit acum și pentru alte activități ce necesită putere mare, precum cele de demolare, în acest caz fiind necesară o putere hidraulică mare pentru mișcări de lucru precum cele ce presupun mișcarea foarfecelor sau extinderea brațului. Special pentru acest proiect, Liebherr a construit pompa hidraulică DPVO165, care a fost uşor de integrat în sistemul deja existent.

Totul de la un singur producător

“Încă de la primii paşi ai acestei operaţiuni ample de modificare a excavatorului, s-a dovedit că decizia privind utilizarea componentelor suplimentare de la Liebherr a fost una extreme de înţeleaptă.”, spune inginerul Franz Muri. Astfel, cele patru pompe de funcționare precum și pompa de rotire de la Liebherr au sporit considerabil performanța hidraulică a excavatorului. Componenta principală a mașinii – motorul diesel D9512 cu 12 cilindri şi cu o putere de 565 kW este, de asemenea, produs de Liebherr.

În plus, datorită tehnologiilor de ultimă generaţie, noul excavator are dimensiuni mai mici, fără a scădea performanțele, fiind mai uşor de transportat dintr-un loc în altul. Pentru realizarea acestui proiect special a fost nevoie de mai bine de trei ani de cercetare şi proiectare. Extensiile funcționale ale sistemului de transmisie au fost implementate în strânsă cooperare cu Liebherr Machines Bulle SA. În urma acestei colaborări, a fost construită cea mai mare maşină de demolare din Europa, având o înălţime de lucru de 70 de metri, şi care este capabilă să manevreze greutăţi de până la 300 tone. Începând din luna iunie a anului trecut, acest gigant lucrează la dezmembrarea depozitelor centrale Schweizerhalle din Basel (Elveția).

În acest an, Liebherr va expune la Paris şi o serie de noi produse la standul său de la Intermat 2018. Printre ele, şi câteva premiere mondiale.  Astfel, producătorul va prezenta noua sa serie de încărcătoare Stereoladers®, două de dimensiuni mai mici şi două mai mari, L 514 și L 518, care au fost lansate în vara anului trecut. L 514 Stereo este potrivit pentru servicii comunale și construcții de drumuri, fiind potrivit pentru o gamă largă de aplicaţii. Cel mai mare, L 518, un model complet nou în gama de încărcătoare pe roți Liebherr, este proiectat pentru uz industrial, cum ar fi operațiunile de reciclare.

O altă mașină care va fi expusă în premieră este excavatorul pe roți A 914 Litronic. Cu o greutate operaţională cuprinsă între 14.900 și 17.200 de kilograme și o putere a motorului de 105 kW / 143 CP, modelul 914 Litronic se adaptează perfect atât pentru lucrările de terasament clasic, cât și pentru construcția de conducte sau canale. Excavatorul se evidențiază datorită tracțiunii sale ridicate şi a forţei ridicate de săpare. Excavatorul compact pe șenile R 936 va fi, de asemenea, afișat pentru prima dată la expoziția din Franţa. Are o greutate operaţională de aproximativ 35 de tone și este ideal pentru utilizarea în spaţiile mici, cum ar fi şantierele urbane. Liebherr a reproiectat cu succes şi macaraua 172 EC-B 8 Litronic. Braţul a fost extins cu 2.5 metri, atingând acum în total 62,5 metri şi oferind o divizare mai precisă. 172 CE-B 8 Litronic poate ridica cu braţul extins la maximum 1800 de kilograme, greutatea maximă pe care o poate ridica utilajul fiind de 8.000 de kilograme. Liebherr va expune, de asemenea, gama atractivă Reman, utilizând un motor diesel V12 refăcut, pentru a arăta că piesele recondiţionate pot fi o soluţie la fel de fiabilă, dar cu costuri mai mici.