Informaţii la ziNewsOnlineUtilitati publice

Mașini multifuncționale. Transmisia hidrostatică – marele câștigător

Transmisia hidrostatică reprezintă probabil una din tehnologiile care în ultimii ani a suferit cele mai multe transformări. Chiar dacă a fost inventată de mai bine de 50 de ani, avantajele reale față de transmisiile mecanice clasice au fost utilizate prin implementarea mai întâi pe utilajele de mare tonaj și apoi la alte vehicule specializate, complexe, precum mașinile rutiere multifuncționale, de abia la începutul secolului 21.

În prezent, acolo unde este necesară o forță mare la nivelul roților sau a unor echipamente de lucru, aceasta înlocuiește cu succes transmisia mecanică clasică. Schema clasică de transmitere și control a mișcării și cuplului dezvoltat de motor implică motorul termic, ambreiajul care îl decuplează/cuplează de la cutia de viteze mecanică, de aici mișcarea fiind redistribuită spre roți sau alte echipamente. Transmisia hidrostatică înlocuiește cutia de viteze mecanică și ambreiajul cu o pompă hidrostatică volumică cu cilindree variabilă și un motor hidrostatic.

Avantajele aduse de transmisia hidrostatică sunt mari, comparativ cu cea mecanică, deoarece, în primul rând, viteza poate fi reglată continuu, și nu într-un număr limitat de trepte, precum la  utilizarea cutiei de viteze mecanice. De asemenea, prin posibilitatea scăderii vitezei la valori mici, cuplul obținut la roțile motoare devine foarte mare, acestea putând trece cu ușurință peste obstacole sau făcând față cu succes unui drum alunecos, chiar și în pantă.

Firmele cu experiență importantă în domeniul construcției de mașini multifuncționale preferă transmisia hidrostatică, iar cel mai important producător român de astfel de echipamente, compania Grădinariu, implementează cu succes de ani de zile acest sistem pe mașinile sale specializate. Reușește astfel, cu succes, să ofere utilaje cu un raport de calitate, preț și performanță superior în comparație cu producătorii clasici din Europa Occidentală, care datorită volumelor mari de utilaje standardizate, preferă sistemele clasice, mecanice.

De ce producătorul Grădinariu?

Înființată în anul 1994, firma Grădinariu Import Export este unul dintre liderii de piață cu o bogată experiență în domeniul utilajelor și accesoriilor de salubritate, întreținere drumuri pe timp de vară sau iarnă, asigurând multifuncționalitatea utilajelor sau autospecialelor livrate, și totodată un furnizor important de autospeciale pentru situații în caz de urgență. Dezvoltarea proprie și creșterea numărului de comenzi au reprezentat elemente de impulsionare pentru Grădinariu de a oferi clienților săi produse din ce în ce mai bune, dar și adecvate fiecărei activități. Astfel, producția de mașini și echipamente multifuncționale a reprezentat un pas normal în dezvoltarea activității, în prezent aceste utilaje fiind distribuite nu numai în România, țelul companiei fiind acela de a fi numărul unu pe piața Europei Centrale și de Est.

Pentru a face față unei competiții internaționale puternice, compania Grădinariu a dezvoltat utilaje multifuncționale la cele mai înalte standarde de calitate, menținând totodată preţurile la un nivel competitiv. Sistemul de transmitere hidrostatică a mișcării este utilizat în construcția utilajelor multifuncționale destinate activităților de salubritate, construcțiilor civile și căi ferate, aeroporturi, deszăpezire, situațiilor de urgență, agricultură șamd.

Datorită utilizării acestui sistem modern de transmitere a mișcării, eficiența energetică a utilajelor multifuncționale comercializate de către Grădinariu este ridicată, consumul de combustibil fiind mult redus, comparativ cu mașinile dotate cu transmisie mecanică, la fel ca și emisiile de noxe. În schimb, manevrabilitatea este mult mai bună, iar viteza de deplasare în timpul lucrului este redusă și se poate menține constantă fără probleme, putând fi reglată continuu, nu în trepte. Nu în ultimul rând, cuplul de tracțiune este mare la roțile motoare.

Utilaje specializate cu transmisie hidrostatică

Autospecială de stins incendii multifuncțională cu benă fixă

Autospeciala este destinată intervenției pentru înlăturarea zăpezii și eliberarea căilor de acces. Este  construită pe un autoșasiu echipat cu un motor cu nivel redus de poluare pe care se montează în partea din față o freză de zăpadă iar în spatele acestuia transportă un rezervor de apă dotat cu o pompă ce permite alimentarea rezervorului sau refularea apei pentru stingerea incendiilor.

Cu o masă totală autorizată cuprinsă între  13,5 – 19 t și sistem de tracțiune 4×4, această autospecială poate lucra în orice condiții atmosferice, la temperaturi cuprinse între – 35 Celsius și +40 Celsius, având instalație de pornire la rece. Sistemul de frânare este servoasistat cu ABS, fiind dotată și cu un sistem suplimentar cu ABS.

Multifuncțional de capacitate mare

Acest tip de autovehicule se diferențiază față de alte modele datorită unei manevrabilități deosebite și a unei capacități sporite de rulare pe teren accidentat sau cu aderență scăzută (drumuri acoperite cu gheață și zăpadă), precum și în condiții de vreme defavorabilă (rulaj la temperaturi scăzute, vânt, căderi masive de zăpadă).

Aceste autovehicule multifuncționale cu 2 sau 3 axe pot fi comandate cu tracțiune 4×4, 6×4, 6×6 sau 8×4, sarcina utilă fiind cuprinsă între 9.000 și 25.000 kg.

De asemenea, instalația hidrostatică pentru antrenarea punții față și spate oferă, în afara treptelor mecanice clasice , un număr infinit de microviteze în intervalul 0-5 km/h, dacă funcționează cu echipament de freză de zăpadă. Pentru ca freza de zăpadă să fie antrenată la capacitate maximă, viteza de deplasare poate fi reglată la in mod de lucru în intervalul 0,5-1 km/h, funcție de cantitatea de zăpadă ce urmează a fi degajată și păstrată constantă de-a lungul întregii zile de lucru.

 

Similare

1 din 892