Informaţii la ziNewsOnlineTransport rutier

Volvo Trucks în Construcții – un eveniment unic

Istoria exploatărilor de piatră din zona Clujului începe în anul 1873. Piatra de aici, de cea mai bună calitate și rezistență, a fost utilizată la construcția drumurilor și a unor palate din marile capitale de atunci, Budapesta și Viena. De atunci, exploatările de suprafață din zonă au funcționat continuu, terasele săpate în timp formând acum adevărate trasee de testare pentru camioanele și utilajele de construcții în cele mai dure condiții posibile. Mai mult, natura nu este nici ea mai darnică, așa cum ne declara domnul Ștefan Frâncu, coordonatorul tehnic al companiei Grandemar, proprietarul acestor cariere de piatră: “Nu cred că există condiții mai dure de exploatare pentru mașini decât cele întâlnite aici, unde piatra este extrem de abrazivă și dură, în plus trebuind să facă față prafului și temperaturilor extreme”.

Pentru a face față acestor condiții grele, autocamioanele utilizate trebuie să fie cu adevărat de o calitate deosebită, adevărați lideri în domeniul construcțiilor. Este, deci, de înțeles faptul că unul dintre cei mai apreciați constructori mondiali de camioane, Volvo Trucks, a ales una din carierele din Ardeal, mai precis exploatarea de la Morlaca pentru a testa în cadrul unui eveniment numit Volvo Trucks în Construcții gama sa de camioane destinate activităților de șantier.

Adevăratul test – peste 200 de transportatori și-au exprimat opinia

Cât de rezistent este un camion, cât de adecvat este pentru cele mai grele lucrări în construcții și mai ales cât de performant? Opiniile celor care lucrează în domeniul transporturilor din construcții reprezintă întotdeauna testul suprem. Din acest motiv Volvo Trucks a invitat aproximativ 200 de participanți, clienți sau potențiali clienți din România, operatori de transport în segmentul de construcții să participe timp de două zile la evenimentul Volvo Trucks în Construcții desfășurat la cariera Grandemar din Morlaca, județul Cluj.

Evenimentul a inclus atât activități teoretice, cât și practice, fiind structurat în 4 stații. În cadrul celor două stații teoretice, accentul a fost pus pe prezentarea noutăților de produs, a inovațiilor lansate de Volvo Trucks, a modului în care noile caracteristici și dotări pentru segmentul de construcții funcționează și contribuie la creșterea productivității.

Un interes special a fost arătat celor două stații de conducere, care au oferit o experiență de condus remarcabilă, în condițiile reale și dificile de operare, oferite de către carieră. Pentru aceasta, a fost disponibilă o flotă cuprinzând nu mai puțin de 14 vehicule, încărcate, Volvo FMX, FH și FH16, în diferite configurații (8×4 și 6×4) și puteri (420, 500 , 540 și 650 CP). Acestea au fost echipate cu o varietate de noi sisteme și elemente, cum ar fi cutia de viteze I-Shift cu trepte de forță, cutia automată Powertronic cu retarder integrat, sistemul de tracțiune integrală cu control automat, punte tandem liftabilă și Direcția Dinamică Volvo, pentru care au fost amenajate două trasee de testare speciale și solicitante.

„Am dezvoltat o gamă extraordinară de camioane, care încorporează cele mai recente tehnologii disponibile în domeniul vehiculelor comerciale și de care suntem foarte mândri. Dorim să ocupăm o poziție importantă în segmentul de construcții, așa cum deținem o poziție de vârf în cel de transporturi de cursă lungă. Beneficiile pe care le aduc aceste noi caracteristici și funcții gamei noastre de autocamioane demonstrează, dincolo de orice dubiu, capacitatea acestora de a crește productivitatea clienților, stabilind un nou standard în construcții” – Peter Ericsson, Managing director Volvo Group Trucks Romania.

Oferta Volvo Trucks pentru construcții

În plus față de seriile Volvo FMX, Volvo FH și Volvo FH16, prezentate în cadrul evenimentului, gama de vehicule pentru construcții de la Volvo Trucks mai cuprinde modelul Volvo FL, cu tracțiune pe două punți și sarcină maximă de până la 18 tone, și modelul Volvo FE, cu o sarcină maximă de 26 de tone. La acestea se adaugă rețeaua extinsă de centre de service și serviciile avansate, pentru o disponibilitate excelentă, astfel încât clienții să beneficieze de o flexibilitate considerabilă, pentru a crea soluții personalizate și sigure.

Principalele caracteristici ale camioanelor Volvo Trucks pentru segmentul de construcții

Direcția Dinamică Volvo pentru punți față duble

Direcția Dinamică Volvo reprezintă o inovație tehnică de clasă mondială, disponibilă pentru autocamioane cu punți față duble, o configurație întâlnită frecvent în operațiunile de construcții. Noua tehnologie Volvo constă într-un motor electric ce compensează până la eliminarea aproape integrală vibrațiile în volan și face ca un camion de construcții, care transportă adesea încărcături sau suprastructuri foarte grele, să fie foarte ușor de virat. S-a redus și mai mult rezistența pentru virajele la viteze mici și, în plus, volanul revine automat în poziția de mers drept înainte, eliminându-se efortul suplimentar pentru manevrele în spații înguste și economisindu-se timpul și energia șoferului.

Tracțiune integrală cu control automat. Volvo Trucks este primul producător care oferă tracțiune integrală automată. Sistemul de control automat al tracțiunii oferă o manevrabilitate excelentă și economie de combustibil, prin activarea tracțiunii roților de pe puntea din față, dacă roțile din spate pierd aderența pe teren alunecos sau afânat. Acest sistem, însă, cuplează tracțiunea pe roțile din față când autocamionul este în mișcare doar pentru intervalul scurt de timp în care este necesar, dacă apare riscul împotmolirii. Soluția constă într-un software conectat la senzorii de viteză din roată, care detectează și controlează tracțiunea. Șoferul evită, astfel, un consum excesiv de combustibil și uzura lanțului cinematic și a anvelopelor, consecințele firești ale utilizării tracțiunii roților din fată. Controlul Automat al Tracțiunii este echipament standard pe modelul Volvo FMX în versiunile 4×4, 6×6, precum și 8×6.

Punte motoare tandem liftabilă

Tandemul cu o punte liftabilă de la Volvo Trucks permite ridicarea și dezactivarea celei de-a doua punți motoare în timpul condusului, atunci când autocamionul nu este încărcat. Astfel, aderența la drum este mai bună, iar consumul de combustibil este cu 4 procente mai mic, atunci când autocamionul este condus fără încărcătură. Tandemul cu o punte liftabilă oferă, de asemenea, șoferului un confort mai mare: nivelul de zgomot din cabină este mai redus, iar în volan se resimt mai puține vibrații când numai anvelopele unei punți motoare sunt în contact cu drumul.

Tandemul cu o punte liftabilă este ideal pentru transporturile în care condițiile de drum sau greutatea maximă admisă a vehiculului necesită un autocamion cu punte în tandem, dar în care autocamionul se întoarce fără încărcătură sau cu încărcătură cu greutate mică. Pe suprafețe alunecoase sau moi, șoferul poate crește presiunea pe prima punte, ridicând cea de-a doua punte motoare, ceea ce duce la o aderență mai bună și reduce riscul de împotmolire. Tandemul cu o punte liftabilă este disponibil pentru Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH și Volvo FH16.

I-Shift cu trepte de forță

Transmisia I-Shift cu trepte de forță este o premieră pentru autocamioanele de mare tonaj produse în serie. Noua versiune a transmisiei I-Shift de la Volvo Trucks face posibilă adăugarea a două noi trepte de forță, care oferă o capacitate excepțională de pornire de pe loc pentru autocamioanele care transportă încărcături grele în condiții dificile. Acest lucru înseamnă, printre altele, că autocamionul poate să pornească de pe loc și să transporte o sarcină maximă în combinație (GCW) de până la 325 de tone.

Punți față duble de 20 t

Autocamioanele Volvo cu punți față duble au o capacitate tehnică maximă crescută de la 18 la 20 t. Clienții beneficiază de o productivitate îmbunătățită și de mai multă flexibilitate. Pe un autocamion cu 4 punți, cu o sarcină maximă de 32 t, platforma de încărcare este, de asemenea, mai lungă și există o flexibilitate mai mare privind locul de amplasare a unei încărcături, precum pietrișul, pe o suprastructură de tip basculant. Astfel, sarcina maximă este atinsă mai rapid la încărcare, iar șoferul poate fi sigur că respectă limitările de greutate.

Suspensie pneumatică spate în combinație cu punte motoare față. Combinația oferă cel mai înalt nivel de confort chiar și pentru autocamioanele cu tracțiune integrală. Deoarece arcurile cu foi sunt dimensionate, în general, pentru cele mai grele sarcini, suspensia pneumatică oferă posibilitatea ajustării, pentru a corespunde cu greutatea încărcăturii. Rezultă o experiență de condus mai lină și scăderea uzurii camionului. Șoferul poate menține o viteză medie crescută pe drumurile denivelate din șantierele de construcții și reușește, astfel, să realizeze mai multe livrări în timpul fiecărui schimb. În afara confortului sporit, suspensia pneumatică de la Volvo Trucks oferă o gardă la sol de cel puțin 300 mm și o protecție eficientă a tuturor componentelor vulnerabile.

Sistem electronic de frânare (EBS) pentru frâne cu tambur. Acest sistem este potrivit pentru operațiuni de transport ce implică un nivel deosebit de ridicat de praf sau umiditate. Acesta oferă accesul la o gamă de funcții inteligente, precum Sistemul de asistență la pornirea din rampă (Hill Start Aid), pentru un control superior pe pantele abrupte. Există îmbunătățiri și la nivelul siguranței, datorită integrării funcțiilor frânei de motor și a retarderului, cunoscute sub numele Coordonare Sisteme de Frânare (Brake Blending). În afara îmbunătățirii funcției de frânare, EBS în combinație cu frânele cu tambur oferă acces la Direcția Dinamică Volvo (fără tracțiune pe punțile față) și schimbări mai eficiente ale treptelor de viteză, deoarece sistemul I-Shift obține anumite informații din sistemul electronic de frânare.

Punte tridem

Configurația 8×4 cu o singură punte față prezintă suspensie spate cu boghiu tridem, iar puntea portantă amplasată în spatele punții motoare este acționată hidraulic. Rezultatul constă într-o manevrabilitate excelentă și o rază de bracaj nemaiîntâlnit de mică. Puntea portantă ridicată din spatele punții motoare contribuie la reducerea uzurii anvelopelor și la optimizarea consumului de combustibil.

Similare

1 din 889