Luna aprilie a fost marcată de un eveniment deosebit pentru constructorii de drumuri din România, și anume prezentarea oficială de către societatea Drumuri și Poduri Banat, divizia de construcții a grupului Maxagro, a noilor utilaje și echipamente intrate în dotarea flotei sale. Vedeta a fost, fără îndoială, cea mai modernă și performantă stație de asfalt livrată de către grupul Wirgten, și anume modelul Benninghoven ECO 3000, dar și unul dintre cele mai mari finisoare existente în România, VOGELE SUPER 1900-5i precum și freza WIRTGEN W220 Fi. Lansarea a avut loc în Sânandrei, o localitate în apropierea orașului Timișoara, aici lucrând noua stație de asfalt Benninghoven.
Cu investiții de peste 100.000.000 lei realizate în ultimii 3 ani numai în domeniul utilajelor, DPB a devenit cel mai mare producător de asfalt zonal, cu o capacitate totală de 700 t/h, dar și un constructor important de drumuri, fiind implicat în zeci de proiecte naționale și locale importante. Printre investițiile sale se numără 3 stații de asfalt cu o capacitate de 240 mc/h, 2 stații de beton de 100 mc/h, 2 cariere de piatră și o balastieră, precum și o flotă modernă și performantă de utilaje pentru lucrări de drumuri și poduri. Calitatea lucrărilor este garantată prin analizele realizate în propriul laborator de analiză și încercări în construcții, de gradul II.
Dezvoltarea durabilă, reducerea amprentei de carbon, deziderate care se pot realiza numai cu utilaje moderne
Alexandra Zifceak, CEO al companiei DPB, ne-a declarat cu ocazia punerii în funcțiune a stației de asfalt Benninghoven ECO 3000, una dintre cele mai moderne și performante utilaje de acest tip existente în lume: “Stația pe care o inaugurăm este a doua stație prietenoasă cu mediul care permite reutilizarea a până 40% material reciclat și care are un consum redus de energie electrică, gaz și emisii de dioxid de carbon, cu 30% mai puțin. Direcția noastră este să investim în utilaje electrice, am demarat mai multe investiții, de la generarea energiei prin panouri fotovoltaice până la utilizarea acesteia prin utilajele electrice. Astfel, ne asigurăm o independență energetică, acesta fiind un obiectiv la nivelul grupului Maxagro”.
Întreaga gamă de stații de asfalt ECO de la Benninghoven se remarcă prin tehnologiile de ultimă oră incluse, dar și prin faptul că în continuare, acestea pot fi permanent modernizate, datorită structurii sale modulare care face posibilă integrarea unui număr important de componente de înaltă tehnologie care pot fi adaptate rapid, datorită tehnologiei „Plug & Work” integrate. Astfel, proprietarul unei stații din gama ECO are garantată atât eficiența investiției, pe timp lung, dar și menținerea calității produsului final, în funcție de tendințele pieței. Printre avantajele tehnologiei Plug&Work se numără și faptul că permite integrarea unor module precum cel de obținere a bitumului spumat sau care pot insera diferiți aditivi, în funcție de cerințele proiectantului unui drum.
De asemenea, Benninghoven ECO 300 se caracterizează printr-un nivel ridicat de mobilitate și, prin urmare, o flexibilitate optimă în utilizare, fiind recomandat pentru o funcționare staționară de lungă durată, putând însă lucra la fel de bine pe șantierele temporale mari, asigurând întotdeauna aceeași calitate a produsului final.
Benninghoven ECO 3000 garantează o utilizare a materialului reciclat RAP de până la 40% la cald și de până la 70% la rece, fiind neutru din punctul de vedere al carbonului, eficient ca și consum, și economic din toate punctele de vedere. Rezervoarele de bitum pot fi menținute la cald prin utilizarea curentului electric, după caz putându-se utiliza combustibili regenerabili.
Stația Benninghoven achiziționată recent reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea companiei noastre și aduce cu sine mai multe așteptări și beneficii importante. În contextul dezvoltării noastre, avem așteptări ridicate de la această stație. Ne propunem să producem un asfalt de cea mai bună calitate, folosind inclusiv materiale reciclate, pentru a contribui la dezvoltarea infrastructurii rutiere din județul Timiș. În același timp, ne dorim ca aceasta să funcționeze la o productivitate de 240 t/h, menținând totuși costurile de producție cât mai reduse posibil.
Motivația achiziționării acestei stații este legată de dorința noastră de a oferi lucrări de calitate superioară în construcția infrastructurii rutiere, respectând în același timp normele de mediu. Dorim să fim o parte activă în dezvoltarea regiunii noastre, oferind servicii rapide și fiabile, fără a neglija responsabilitatea față de mediu.
Marca Benninghoven a fost aleasă datorită numeroaselor sale calități distincte pe piață. Această stație este recunoscută pentru experiența sa vastă, fiabilitatea sa remarcabilă și preocuparea pentru aspectele ecologice. Considerăm că Benninghoven este cel mai bun brand din lume în producția de stații de asfalt, iar investiția într-o astfel de stație aduce cu sine numeroase avantaje pe termen lung pentru compania noastră și pentru proiectele noastre viitoare – Alexandra Zifceak – CEO DPB.
Colaborarea DPB cu Wirtgen Romania, pentru lucrări terasiere de calitate superioară, cu costuri sustenabile
Alexandra Zifceak, CEO Drumuri și Poduri Banat: “Colaborarea cu Wirtgen Romania reflectă angajamentul nostru de a asigura lucrări terasiere de cea mai înaltă calitate, în timp ce menținem costuri sustenabile. Alegerea utilajelor de la Wirtgen este strategică, având în vedere experiența lor vastă în domeniu și reputația lor pentru producerea unor utilaje de înaltă performanță. Prin utilizarea utilajelor Wirtgen, beneficiem de cele mai recente tehnologii și inovații, care ne permit să realizăm lucrări terasiere cu o precizie și eficiență maximă. De exemplu, finisorul nostru asigură așternerea asfaltului la o temperatură optimă, iar cilindrul compactează asfaltul în mod automat, asigurând o calitate superioară a lucrărilor.
În plus față de stația de asfalt, am achiziționat și alte utilaje de ultimă generație, cum ar fi finisorul VOGELE SUPER 1900-5i și freza WIRTGEN W220 Fi. Aceste utilaje au fost alese pentru a ne sprijini în activitățile noastre de construcție rutieră, datorită calităților lor speciale și performanțelor ridicate.
Freza WIRTGEN W220 Fi se remarcă prin dimensiunile sale impresionante, fiind cea mai mare din lume, cu o lățime de 3,8 m. Aceasta oferă o productivitate excelentă și un consum redus, iar sistemul de copiere a terenului cu senzori contribuie la obținerea unei calități superioare a lucrărilor.
Finisorul VOGELE SUPER 1900-5i este primul din România și a fost recunoscut și premiat la Bauma, cea mai mare expoziție internațională de construcții. Acesta este considerat cel mai performant și inteligent utilaj, având o grindă multiplex și o lățime de lucru de până la 8,5 m. Funcționalitățile sale avansate, cum ar fi geoscan-ul, îl fac un instrument esențial în eforturile noastre de a realiza lucrări de calitate la cele mai înalte standarde“.
Finisorul SUPER 1900-5(i) lucrează eficient pe lățimi de asfaltare cuprinse între 2,55 și 11,5 m, și face parte din generația a 5-a de finisoare, care a optimizat eficient sistemul de operare ErgoPlus, care, cu ecranul său tactil și suportul pentru smartphone, oferă acum mai multă integrare a utilajului în conceptul de șosele digitale. Noua funcție Paver Access Control (PAC) permite pregătirea pentru lucru a noilor generații de finisoare mai rapidă, mai simplă și mai sigură. Datorită unității de comandă și control montate pe grinda de lucru, toți pașii necesari pornirii utilajului, cum ar fi aprinderea luminilor, pornirea motorului diesel, pornirea sistemului de control al mașinii, ridicarea sistemului de acoperire și blocarea acestuia în poziție, precum și coborârea grinzii de lucru, se pot face acum în siguranță și de la nivelul solului. Acest mod de pornire a activității zilnice crește nivelul de siguranță al lucrului pe șantier și economisește timp, deoarece operatorul nu mai poate uita să blocheze acoperișul în poziția de lucru și poate începe încălzirea grinzii de lucru de îndată ce a ajuns pe platformă.
Automatizarea proceselor nu numai că previne erorile de asfaltare, ci crește considerabil eficiența, precum și calitatea suprafeței așternute. Exemple de sisteme automate eficiente este AutoSet Plus, deja integrat în unele utilaje Vögele și testat pe șantiere, precum și funcțiile: Niveltronic Plus Assist și Edge Control.
Sistemul automat AutoSet Plus a fost revizuit pentru finisoarele din generația a 5-a, acesta primind noi funcții care permite simplificarea și mai mult a mișcărilor de lucru. Astfel, sistemul Niveltronic Plus Assist asistă operatorul de pe finisor pentru ca acesta să obțină o asfaltare de precizie, conformă cu profilurile de secțiune transversală predefinite de proiectant și încărcate în memorie. Parametrii de asfaltare sunt încărcați direct pe ecranul principal și astfel se poate monitoriza permanent modul de avansare al lucrării.
Sistemul electronic Edge Control permite un control exact al lățimii grinzii, dar și a direcției de deplasare, cu ajutorul unui fir de ghidare. Profilul de referință fizic este detectat cu ajutorul unui senzor sonic. Deoarece în viitor se prevede introducerea controlului integral autonom al lățimii grinzii, pe baza unor date primite în 3D, sistemul actual de măsurare a lărgimii acesteia este montat pe verinele hidraulice de reglare pe verticală.
Utilajul pentru frezarea asfaltului W 220 Fi permite o adâncime maximă de frezare de 350 mm, putând fi utilizat de la reabilitarea suprafețelor rutiere și lucrări care necesită un grad mare de fineţe, până la îndepărtarea stratului de asfalt. Sunt disponibile diverse tipuri de acţionare pentru a asigura o performanţă maximă și optimă de frezare. În modul automat, sistemul de asistenţă standard „Mill Assist” asigură un echilibru optim între performanţă și costurile de operare. Acest lucru nu numai că îmbunătăţește performanţele de frezare, dar reduce și consumul de motorină, apă, precum și emisiile de CO2.
De asemenea, „Mill Assist” controlează automat nivelul de putere transmis cu ajutorul celor două trepte Dual Shift. Împreună cu motorul diesel, controlul inteligent al transmisiei extinde gama de lucru a maşinii. La viteze mai mici, consumul de combustibil poate fi redus semnificativ. La viteze mai mari, este crescută viteza de lucru fără a face rabat de la calitatea lucrării.
Operatorul utilajului poate alege una dintre strategiile de lucru presetate, cum ar fi „Cost-optimized”, „Optimized Performance” sau „Quality texture”. De exemplu, este posibilă definirea în avans a calităţii cerute a texturii de frezare pe o scală de la 1 (grosier) la 10 (foarte fin), prin simpla apăsare a unui buton.
“Colaborarea noastră cu specialiștii Wirtgen Romania ne oferă acces la expertiza lor în domeniu și la sfaturi valoroase pentru optimizarea proceselor noastre de construcție. Prin schimbul de cunoștințe și experiență, putem identifica soluții personalizate pentru nevoile noastre specifice și să ne asigurăm că utilizăm utilajele în modul cel mai eficient posibil. Astfel, prin combinarea experienței și inovației Wirtgen cu angajamentul nostru pentru calitate și sustenabilitate, suntem capabili să livrăm lucrări terasiere de cea mai înaltă calitate, în timp ce gestionăm eficient costurile și impactul asupra mediului“ – Alexandra Zifceak – CEO DPB