Lansarea liniei de încărcătoare de capacitate medie și mare G Evolution de către producătorul mondial CASE CE a reprezentat un eveniment important pentru constructorii din întreaga lume. De fapt, seria G era deja cunoscută și apreciată datorită calităților sale tehnice deosebite, combinația între eficiența sa pe șantier și costurile de operare reduse reprezentând un atu important pentru orice utilizator.
În plus, lansarea seriei G Evolution a produs o mică revoluție nu numai din punctul de vedere al tehnologiilor utilizate cât și al modului de abordare a pieței internaționale, mai precis a cerințelor utilizatorilor finali. Din punct de vedere tehnic, specialiștii grupului CASE au ținut cont de dezvoltarea tehnologiilor, de faptul că un consum redus de combustibil reprezintă o cerință importantă, dar la fel de importantă este și eficiența orară, cu tot ceea ce implică: cicluri de lucru mai rapide, timpi de staționare reduși, deci o rezistență sporită, precum și posibilitatea de a lucra perioade lungi de timp fără ca siguranța și productivitatea să aibă de suferit.
Eficiență maximă pentru fiecare aplicație
Totul a început o dată cu creșterea cererii de încărcătoare de capacitate medie și mare pentru domenii apropriate sau mai depărtate de cel al construcțiilor. Dezvoltarea unor generații mai flexibile, din punctul de vedere al manevrabilității, mai puternice, dacă avem în vedere raportul masă proprie/capacitate încărcare, dar și mai rapide, a dus la diversificarea gamelor de încărcătoare.
CASE a propus prin gama G Evolution un utilaj configurat exact pentru fiecare sector de activitate: construcții, infrastructură, reciclare, exploatarea minereurilor, și chiar mai departe, pentru fiecare aplicație și șantier în particular. Astfel, există șantiere unde un încărcător trebuie să transporte pe distanțe mai mari materialele, sau altele unde pantele abrupte, condițiile climaterice extreme sau materialele speciale ce trebuie transportate impun condiții tehnice și constructive extrem de restrictive.
Automatizarea funcțiilor de ridicare
Pentru prima dată în domeniu, CASE a propus automatizarea funcțiilor de ridicare, astfel încât un singur utilaj poate prelua activități pentru care în mod normal sunt necesare două utilaje cu arhitecturi diferite ale brațului. Astfel, a apărut noua funcție de ridicare paralelă cu solul.
Pe șantiere de reciclare sau cariere de piatră, să nu mai vorbim de șantierele de construcții, trebuiesc ridicate sarcini unitare mari la înălțime, ceea ce reprezintă o activitate ce poate fi îndeplinită de un telehandler sau, după caz, de un stivuitor. Deoarece această problemă este frecvent întâlnită, printre tehnologiile implementate pe noua serie G Evolution se numără și posibilitatea de a modifica cinematica brațului de ridicare a încărcătorului, acestea putând utiliza la fel de eficient un echipament de încărcare cu cupă dar și unul de manipulare a materialelor în stivă.
Astfel, încărcătoarele pe pneuri din seria G Evolution oferă acum o soluție inteligentă unică: doar prin apăsarea unui buton situat pe bordul de comandă și control din cabină se poate modifica cinematica brațului de ridicare tip Z-Bar sau XR, comportându-se ca o structură XT, datorită comenzilor electro-hidraulice guvernate de un software capabil să asigure în timp real compensarea unghiului de înclinare al brațului în timpul operației de ridicare.
Rezultatul este cu adevărat spectaculos: tija echipamentului de ridicare tip furcă sau, în funcție de necesitate, partea inferioară a cupei, vor rămâne paralele cu solul permanent, de la cea mai joasă la cea mai înaltă poziție a brațului, cu toleranțe unghiulare de -3° / +7°.
Deși aparent nu există o legătură directă cu sistemul 2 în 1 de control al înclinării articulației brațului la nivelul cupei sau furcilor, totuși noul sistem eficient de monitorizare a presiunii în pneuri (TMPS) este foarte important pentru a păstra paralelismul cu solul al sarcinii, fără a depăși toleranțele garantate de producător. Astfel, cu ajutorul acestui sistem presiunea rămâne constantă permanent, eliminându-se încă o cauză, importantă, ce poate duce la vărsarea unei părți din încărcătura cupei: înclinarea utilajului datorită presiunii diferite a pneurilor și deci a deformării inegale a acestora.
De fapt sistemul TPMS a fost astfel proiectat încât să reducă semnificativ costurile de întreținere și a garanta cele mai bune performanțe de lucru ale utilajului. Menținerea constantă a presiunii în anvelope printr-un controlul continuu asigură extinderea semnificativă a ciclului de viață al anvelopei, îmbunătățirea fiabilității generale a utilajului și reducerea costurilor de operare. Comanda și controlul presiunii sunt evidențiate direct pe consola centrală de control montată în cabină.
Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS) include senzori individuali care se montează pe tija supapei fiecărei anvelope, precum și un modul receptor care comunică presiunea fiecărei anvelope monitorului central și avertizează șoferul când presiunea anvelopei este în afara marjei de valori prestabilite.
Încărcare garantată 100%
Eficiența unui utilaj nu se măsoară numai prin rapiditatea ciclurilor de lucru sau capacitate cupei, dar și prin capacitate de a umple bena unui camion corect și la valorile maxime admise de greutate. O problemă permanentă, existentă pe orice șantier, dar care odată noua serie G Evolution are în sfârșit o rezolvare eficientă, fără a afecta viteza de încărcare.
Noua serie G Evolution are acum în dotarea de serie un indicator de sarcină integrat din fabrică, ce permite operatorului să citească și să înregistreze fiecare sarcină utilă a cupei. Odată ce masa maximă ce trebuie încărcată într-un camion este setată, sistemul poate arăta dacă ultima cupă depășește sarcina setată și, în acest caz, poate fi activat modul tip-off, care ajută operatorul să golească parțial cupa prin apăsarea modului “basculare” până când se atinge sarcina maximă setată. Această funcție duce la reducerea timpilor neproductivi și creșterea eficienței
Ecranul tactil de comandă și control joacă un rol esențial deoarece aici operatorul obține informații utile despre greutatea cupei, numărul de cicluri, masa de material încărcată măsurată cumulativ, informații despre modul de lucru dar și alte informații privind modul de încărcare și productivitatea.
Ameliorarea timpilor de funcționare și de răspuns
Timpul de funcționare și capacitatea de reacție sunt factori principali pentru utilizatori atunci când vine vorba de cumpărarea unui utilaj greu, iar îmbunătățirile seriei CASE G-Series Evolution, odată cu introducerea sistemului de diagnosticare de la distanță, oferă posibilitatea echipelor de service de a actualiza software-ul și de a anula erorile de la distanță, scurtând astfel semnificativ orice perioadă de staționare. Cu ajutorul sistemului de comandă și control de la distanță SiteConnect există acum o comunicare bidirecțională între utilaje și dealerii CASE, care pot realiza diagnosticarea de la distanță a problemelor tehnice, și în acest fel, gestiona mai rapid situațiile. Aceștia pot sfătui cel mai bine operatorii cu privire la orice problemă identificată, fără a vizita măcar site-ul unde acestea lucrează.
Această tehnologie este posibilă datorită sistemului telematic SiteConnect 4G instalat pe utilaj, accesibil prin aplicația SiteManager (disponibilă pe dispozitive iOS și Android). Analiza proactivă, bazată pe algoritm, a defecțiunilor potențiale, precum și timpul scurt necesar pentru rezolvarea problemelor de funcționare are ca rezultat important pentru utilizator o creștere a timpului de funcționare și a productivității. Dacă este detectată o problemă potențială, o alertă este trimisă dealerului CASE, împreună cu recomandări și acțiuni specifice pentru rezolvarea problemelor înainte ca acestea să apară. SiteConnect și telematica aferentă sunt în dotarea standard pe seria de încărcătoare G Evolution.
CASE 651G: mai multă productivitate, fiabilitate și profitabilitate
CASE 651G este cel mai nou model integrat în noua generație de încărcătoare frontale ce aparțin gamei Evolution. Acesta lucrează eficient, cu un consum de carburant redus și cu un nivel de poluare extrem de mic, datorită motorului său modern FPT N67, ce îndeplinește toate cerințele noilor reglementări europene de reducere a nivelului de noxe în aer, precum și de zgomot și vibrații ce oferă o putere maximă de 172 CP.
Este un încărcător ce poate lucra cu succes pe șantiere grele, precum cele de infrastructură, de reciclare sau în cariere, putând transporta sarcini mari în deplină siguranță pe cele mai accentuate pante. Constructorul oferă pentru acest tip de aplicații o specificație tehnică specială, acest încărcător frontal putând să facă față la sarcini de răsturnare de până la 10.340 kg, ceea ce demonstrează o stabilitate impresionantă ce permite operatorului să lucreze liniștit și eficient, fiind totdeauna în siguranță. De asemenea, cabina a fost testată conform normelor actuale FOPS (protejare împotriva căderii unor materiale pe ea) sau ROPS (protejarea împotriva deformării la răsturnare), garantând un nivel înalt de protecție. Nivelul de zgomot maxim în timpul lucrului nu depășește 68 dB, fiind sub limita de 72 dB impusă de legislația europeană, vibrațiile resimțite în cabină fiind de maxim 0,5 m/s2.
Sistemul de frânare este de tip maintenance-free, cu autoreglare și discuri uscate pentru toate cele 4 roți.
Hidraulica utilajului, care este răspunzătoare de performanțele de încărcare/ridicare ale cupei în timpul lucrului este Bosch-Rexroth, cu supape de control a sarcinii, ce permit o reglare automată a debitului hidraulic. Pompa hidraulică cu debit variabil asigură un debit maxim de 169 l/min la o turație a motorului de 2.000 rpm și o presiune de lucru de 249 – 255 bar.
Masa sa operațională este cuprinsă între 14 și 14,6 tone, capacitatea cupei normale fiind de 2,2 mc. Este echipat din fabrică cu punți heavy duty și sistem de blocare automată a diferențialului 100% pe față.