Informaţii la ziNewsOnline

Construcția tronsonului Comarnic-Brașov începe în luna aprilie

Premierul Victor Ponta, ministrul Marilor Proiecte Dan Șova și directorul CNADNR au semnat astăzi memorandumul de înțelegere privind construirea tronsonului Comarnic-Brașov, cu reprezentanții Vistrada Nord- Vinci, Strabg și Aktor.

Potrivit memorandum-ului, lucrările la acest tronson vor începe la sfârșitul lunii aprilie a acestui an.

“Partea de proceduri, de selectare a consorțiului s-a încheiat, nu au existat contestații din partea celorlalți participanți, iar companiile câștigătoare sunt companii europene cu experiență în domeniu. În acest moment se derulează negocierile privind măsurile de finanțare ale proiectului cu băncile comerciale, și sperăm să putem semna contractul și să inaugurăm organizarea de șantier, atât dinspre Comarnic, cât și dinspre Cristian, până la la sfârșitul lunii aprilie”, a declarat premierul Victor Ponta.

Autostrada va avea 53 de km, plus 7 km de drumuri de legătură, prin care să se lege de centura municipiului Brașov și de DN1, înainte de intrarea în Comarnic. Ultimul kilometru va fi finalizat cel mai târziu în 2017, așa cum este prevăzut în contract, însă premierul a afirmat că intenționează să  dea tronsonul în exploatare până la sfârșitul anului 2016.

Costul total al lucrărilor este estimat la 1, 8 miliarde de euro. Construcția va reprezenta 28 de milioane de euro pe kilometru și va curpinde 3 tuneluri, 19 viaducte și 15 poduri, fiind o construcție tehnică extrem de dificilă. Între Comarnic și Brașov vor fi prevăzute trei noduri, între Sinaia și BV, la Predeal și la Râșnov.

Contractul de concesiune este încheiat pe 25 de ani, plus perioada de construcție, urmând ca  la sfârșitul acestei perioade să intre în proprietatea statului roman, fără nici un cost. Perioada de rambursare a costurilor de construcție și exploatare va începe în 2017, conform prevederilor contractuale. Tariful de utilizare al autostrăzii va fi stabilit de Guvern, din taxa de utilizare. Tronsonul Comarnic-Brașov va avea o  taxă de utilizare de 5,7 lei plus TVA.

“În ceea ce privește structura financiară, am solicitat Eurostat ca acest proiect să nu fie inclus în deficitul bugetar, pentru a ne permite să realizăm acest proiect fără a fi constrânși de obligațiile pe care fiecare țară europeană le are în acest sens.”, a mai adăugat premierul.

Referitor la costurile proiectului, ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova a declarat: “Structura de preț este de 1,070 miliarde de euro pentru 40 de kilometri și încă 396 de milioane de euro pentru  cei 20 de kilometri de tunel, costul de construcție fiind de 1,5 miliarde de euro.”

Dan Șova a mai adăugat că estimarea de trafic este una optimistă, întrucât DN1 este cel mai circulat drum al României, străbătut  zilnic de câteva zeci de mii de mașini pe zi.  În privinta modalității de taxare, minstrul Dan Șova a afirmat că   bariera de acces va fi dispusă la ieșirea de pe autostradă, și că vor exista modalități multiple de plată a taxei, inclusiv plata electronică.

Articole similare

1 din 959
Politica privind cookie-urile

Ce sunt cookie-urile?

Un cookie este un fișier-text de mici dimensiuni pe care un site îl salvează pe calculatorul sau dispozitivul dumneavoastră mobil atunci când vizitați site-ul. Cookie-urile sunt larg utilizate pentru a face site-urile funcționale sau pentru ca acestea să funcționeze mai eficient, precum și pentru a furniza informații deținătorilor site-ului.

Cum utilizăm cookie-urile?

Site-ul www.uconstruct.ro utilizează Google Analytics, un serviciu de analiză web furnizat de Google, Inc. („Google”) care contribuie la analizarea utilizării site-ului. În acest scop, Google Analytics utilizează „cookie-uri”, care sunt fișiere-text plasate în calculatorul dumneavoastră.Informațiile generate de cookie-uri cu privire la modul în care este utilizat site-ul – informații standard de jurnal de utilizare a internetului (inclusiv adresa dumneavoastră IP) și informații privind comportamentul vizitatorului într-o formă anonimă – sunt transmise către Google și stocate de aceasta, inclusiv pe servere din Statele Unite. Înainte de a fi transmisă către Google, adresa dvs. IP este anonimizată.În conformitate cu certificarea sa legată de „scutul de confidențialitate” (Privacy Shield), Google declară că respectă cadrul UE-SUA privind scutul de confidențialitate. Google poate transfera informațiile colectate de Google Analytics către o terță parte atunci când legislația impune acest lucru sau atunci când respectiva terță parte prelucrează informațiile în numele Google.În conformitate cu condițiile de utilizare ale Google Analytics, Google nu va asocia adresa IP a utilizatorilor cu niciun fel de alte date deținute de Google.Puteți refuza utilizarea cookie-urilor Google Analytics descărcând și instalând Google Analytics Opt-out Browser Add-on.Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Gestionarea cookie-urilor în browserul dumneavoastră

Majoritatea browserelor vă permit:

  • să vedeți ce cookie-uri aveți și să le ștergeți în mod individual
  • să blocați cookie-uri ale unor terțe părți
  • să blocați cookie-uri ale anumitor site-uri
  • să blocați setarea tuturor cookie-urilor
  • să ștergeți toate cookie-urile atunci când închideți browserul

Dacă optați pentru ștergerea cookie-urilor, trebuie să aveți în vedere că eventualele preferințe se vor pierde. De asemenea, dacă blocați cookie-urile complet, numeroase site-uri (inclusiv al nostru) nu vor funcționa în mod adecvat, iar transmisiunile pe internet nu vor funcționa deloc. Din aceste motive, nu vă recomandăm să blocați complet cookie-urile atunci când utilizați serviciile noastre de transmisiuni pe internet.