Gigantii SoselelorInformaţii la ziNewsOnline

Renault Trucks aduce viitorul în zilele noastre

Într-o eră a tehnologiei, pe care o întâlnim la tot pasul şi fără de care, de multe ori, viaţa noastră nu ar mai fi la fel, este greu de crezut că se mai pot face mari schimbări. Şi totuşi există destui oameni care se străduiesc să aducă viitorul în prezent. Printre ei, şi o echipă formată din ingineri şi proiectanţi de la Renault Trucks, care încearcă să dezvolte un nou proces de fabricaţie, imprimarea metalică 3D. Sună science-fiction pentru mulţi, dar echipa Renault a reuşit să testeze deja mai multe piese complexe ale unui motor Euro 6.

Departamentul de cercetare din Lyon, Renault Trucks Powertrain Engineering, s-a concentrat asupra tehnologiei de fabricare metalică aditivă, pe care o consideră drept viitorul proces de fabricaţie, aşa că a proiectat un prototip de motor DTI 4 Euro 6, cu patru cilindri, folosindu-se exclusiv de tehnica imprimării 3D.

Propulsorul a fost realizat deja virtual, dar, în această etapă a cercetării, doar colbutoarele şi suporţii acestora au fost realizaţi prin imprimare. Piesele au fost testate timp de 600 de ore în interiorul unui motor Euro 6 funcţional, iar rezultatul a fost un succes. „Scopul unui astfel de proiect este să demonstreze impactul pozitiv al producţiei metalice aditive asupra dimensiunilor şi masei unui motor. Acest proces ne-a permis să reducem cu 120 de kilograme, adică 25%, masa unui motor cu patru cilindri. În plus, testele pe care le-am realizat demonstrează durabilitatea componentelor fabricate prin intermediul imprimării 3D. Nu este doar un aspect cosmetic”, a explicat Damien Lemasson, manager de proiect Renault Trucks. Odată cu acest pas important, apar noi oportunităţi de dezvoltare pentru motoarele termice.

Procesul de imprimare, care înseamnă adăugarea de materiale strat cu strat, poate fi folosit pentru crearea unor forme complexe, dar şi pentru optimizarea dimensiunii pieselor şi reducerea operaţiunilor de asamblare. Implicit şi pentru reducerea numărului pieselor care compun un motor. „Producţia aditivă ne eliberează de constrângeri şi eliberează creativitatea inginerilor. Această procedură oferă o perspectivă de diferenţiere tehnologică a motoarelor de mâine, care vor fi mai uşoare şi mai funcţionale, oferind astfel performanţe optime.”, a mai spus Damien Lemasson.

Avantajele 3D

Concret, odată cu acest succes, numărul componentelor dintr-un propulsor DTI 5 a scăzut cu 25%, cea ce înseamnă cu 200 de piese mai puţin. Dar acestea nu sunt singurele avantaje ale tehnologiei imprimării 3D. Pentru companiile de transport, înseamnă mai mulţi bani în conturi. Cum? Destul de simplu… Pe de o parte, reducerea volumului motorului va duce la creşterea sarcinii utile. Pe de altă parte, înseamnă o scădere a consumului de carburant. Deocamdată, acest proces tehnologic poate fi folosit pentru aplicaţii extrem de specializate sau pentru producţia unor serii limitate, dar, încurajaţi de rezultatele pozivite ale testelor, inginerii Renault Trucks promit că îşi vor continua munca de cercetare pentru a creşte şi mai mult performanţa şi funcţionalitatea componentelor camioanelor.

Articole similare

1 din 956
Politica privind cookie-urile

Ce sunt cookie-urile?

Un cookie este un fișier-text de mici dimensiuni pe care un site îl salvează pe calculatorul sau dispozitivul dumneavoastră mobil atunci când vizitați site-ul. Cookie-urile sunt larg utilizate pentru a face site-urile funcționale sau pentru ca acestea să funcționeze mai eficient, precum și pentru a furniza informații deținătorilor site-ului.

Cum utilizăm cookie-urile?

Site-ul www.uconstruct.ro utilizează Google Analytics, un serviciu de analiză web furnizat de Google, Inc. („Google”) care contribuie la analizarea utilizării site-ului. În acest scop, Google Analytics utilizează „cookie-uri”, care sunt fișiere-text plasate în calculatorul dumneavoastră.Informațiile generate de cookie-uri cu privire la modul în care este utilizat site-ul – informații standard de jurnal de utilizare a internetului (inclusiv adresa dumneavoastră IP) și informații privind comportamentul vizitatorului într-o formă anonimă – sunt transmise către Google și stocate de aceasta, inclusiv pe servere din Statele Unite. Înainte de a fi transmisă către Google, adresa dvs. IP este anonimizată.În conformitate cu certificarea sa legată de „scutul de confidențialitate” (Privacy Shield), Google declară că respectă cadrul UE-SUA privind scutul de confidențialitate. Google poate transfera informațiile colectate de Google Analytics către o terță parte atunci când legislația impune acest lucru sau atunci când respectiva terță parte prelucrează informațiile în numele Google.În conformitate cu condițiile de utilizare ale Google Analytics, Google nu va asocia adresa IP a utilizatorilor cu niciun fel de alte date deținute de Google.Puteți refuza utilizarea cookie-urilor Google Analytics descărcând și instalând Google Analytics Opt-out Browser Add-on.Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Gestionarea cookie-urilor în browserul dumneavoastră

Majoritatea browserelor vă permit:

  • să vedeți ce cookie-uri aveți și să le ștergeți în mod individual
  • să blocați cookie-uri ale unor terțe părți
  • să blocați cookie-uri ale anumitor site-uri
  • să blocați setarea tuturor cookie-urilor
  • să ștergeți toate cookie-urile atunci când închideți browserul

Dacă optați pentru ștergerea cookie-urilor, trebuie să aveți în vedere că eventualele preferințe se vor pierde. De asemenea, dacă blocați cookie-urile complet, numeroase site-uri (inclusiv al nostru) nu vor funcționa în mod adecvat, iar transmisiunile pe internet nu vor funcționa deloc. Din aceste motive, nu vă recomandăm să blocați complet cookie-urile atunci când utilizați serviciile noastre de transmisiuni pe internet.