Home Informaţii la zi Tehnologie de ultimă generație în munți
Tehnologie de ultimă generație în munți

Tehnologie de ultimă generație în munți

0

Mulți oameni consideră construirea drumurilor montane una dintre cele mai dificile şi pretențioase misiuni: terenul abrupt solicită mult mai multă tehnologie și logistică decât proiectele derulate la nivelul solului. Din fericire, există un utilaj care face față cu succes oricăror condiții, oricât de dure, de exploatare: finisorul de asfalt VÖGELE SUPER 1803-3i.

Am ales un proiect ce implică construcția unui drum în una dintre cele mai frumoase dar și dure zone (din punct de vedere climatic) din Europa, și anume Tirol. O mare  varietate de proiecte de construcție tipice regiunii alpine pot fi gestionate cu ajutorul acestei mașini de clasă universală, aşa cum s-a demonstrat deja în Tirolul austriac.

Un sat pitoresc de munte, o faimoasă stațiune de schi și punctul de plecare pentru o trecere spectaculoasă la mare înălțime între Austria și Italia: proiectul de construcție a unui helipad, la o altitudine de 2.100 m, în zona Hochgurgl nu a fost deloc unul de rutină, chiar și pentru echipa specializată în asfaltări a constructorului Swietelsky.

De fapt, asfaltarea unei mari suprafețe, care face parte din punctul de taxare pe drumul Timmelsjoch din Alpi, situată în apropierea celei mai înalte granițe rutiere naționale din Austria, la o altitudine de 2.474 m este chiar dificilă. Această porțiune spectaculoasă de drum este de asemenea și o legendă alpină, și ea nu este acoperită de zăpadă și deci deschisă traficului decât doar câteva luni în fiecare an. 

Proiectele de acest gen care sunt prevăzute a fi construite în regiuni muntoase înalte cer un număr mare de utilaje de construcții. Pe lângă lucrul la altitudine, unde aerul devine mai rarefiat, terenul în sine reprezintă o provocare. Camioanele și utilajele trebuie să lucreze pe un teren cu o pantă mare, dar și în curbe strânse. Aici, numai cele mai performante utilaje fac față. Din acest motiv, specialiștii constructorului de drumuri Swietelsky, spune că „Tirolul este țara VÖGELE”. Aici, tehnologia înglobată în utilajele VÖGELE  dovedește întreaga sa capacitate de lucru în fiecare zi, în special în condițiile cele mai grele. Avantajele asfaltării cu utilaje ce se deplasează pe roți sunt aici evidente: mașinile se pot deplasa până la șantier singure, cu o viteză maximă de 20 km/h, iar gradul lor înalt de manevrabilitate le permit să se descurce chiar și pe cele mai grele pante sau curbe.

În acest caz, firma de construcții se bazează în primul rând pe un utilaj de asfaltat VÖGELE SUPER 1803-3i. Motivele alegerii acestuia sunt multiple: direcția sa precis permite asfaltarea celor mai strânse curbe, în timp ce tracțiunea integrală oferă un nivel ridicat de tracțiune. În plus, utilajele cu roți VÖGELE pot circula cu până la 20 km/h datorită propriilor sisteme de tracțiune. Acest lucru înseamnă că pot ajunge rapid pe şantiere, în orice condiţii. În Tirol, SUPER 1803-3i a fost nevoit să se întoarcă frecvent la punctul de plecare, dar a făcut-o mai repede decât orice altă maşină de asfaltat.

Un alt avantaj major al acestui utilaj este dat de o invenție ce aparține producătorului VÖGELE, lider mondial în acest domeniu: sistemul de direcție cu frânare Pivot Steer. Acesta reduce viteza automat pe roata din spate, în mod hidraulic, reducând raza de viraj exterior la numai 3,5 metri. Fără funcția Pivot Steer, aceasta ar fi cu 3 m mai mare.

Un proiect special necesită un utilaj pe măsură

Sarcina echipei de construcție a fost aceea de a extinde helipadul și hangarul aferent cu două treimi, suprafața suplimentară fiind de aproximativ 4.100 mp. Acest lucru  permite gararea a patru elicoptere simultan. Locația servește ca stație de bază pentru operațiuni de transport aerian, servicii de salvare și de urgență.

Dar suprafața asfaltată a acestei suprafețe de trafic aerian diferă de cea a drumurilor convenționale, deoarece momentele de forfecare, cum ar fi cele care apar întotdeauna pe drumuri, de la frânarea vehiculelor, de exemplu, nu trebuie luate în considerare.

Practic, VÖGELE SUPER 1803-3i a utilizat aici o grindă extensibilă AB 500 TV, astfel reușind să asigure o bună uniformizare a suprafeței. Stratul de bază a avut o grosime de 10 centimetri, iar cel de asfalt de 4 centimetri. Desigur, acolo unde se lucrează pe un teren abrupt, productivitatea este la fel de importantă ca și manevrabilitatea. Motorul diesel dezvoltă o putere de 129 kW la 2.000 rpm, suficient pentru face față oricărei declivități a terenului, dar, deoarece de obicei nu este necesară o putere maximă, setarea ECO se dovedește foarte importantă, pentru a obține un consum redus orar.

La fel ca toate utilajele din GRUPUL WIRTGEN, cu sufixul „i” în numele lor de produse, utilajul de asfaltare cu roţi nu este doar economic, ci şi este extrem de curat. Acesta respectă standardele stricte ale nivelului V al emisiilor de eșapament europene, precum și standardul american EPA Tier 4f.

SUPER 1803-3i: un utilaj Premium Line pentru o varietate de proiecte

SUPER 1803-3i face parte din seria de utilaje premium VÖGELE. Aceste finisoare de asfalt  integrează funcțiile și inovațiile actuale ale generației „Dash 3”, în special sistemul de operare ErgoPlus. Mașinile prezintă, de asemenea, multe alte avantaje ecologice, economice și ergonomice. Pachetul VÖGELE EcoPlus, de exemplu, reduce semnificativ consumul de combustibil și nivelul de zgomot. Funcțiile automate AutoSet Plus scutesc utilizatorii de o cantitate masivă de muncă.

SUPER 1803-3i acoperă o gamă largă de aplicații, de la căi de acces înguste până la construcția și reabilitarea autostrăzilor. Manevrabilitatea tipică înseamnă că mașina poate face față chiar proiectelor de construcție care implică viraje strânse. Motivul: conceptul VÖGELE pentru tracțiune asigură acționări hidraulice individuale atât pe roțile din spate, cât și pentru roţile din faţă. Axa frontală care oscilează atât în direcția transversală cât și în cea longitudinală garantează un contact neîntrerupt cu solul. Împreună cu gestionarea electronică a tracțiunii și blocarea diferențială electronică, l VÖGELE garantează astfel o tracțiune optimă.

  • Lățimea maximă de asfaltare, într-o trecere: 8 m,
  • Viteza maximă de așternere: până la 700 t/h,
  • Lățimea de transport: 2,55 m,
  • Pivot cu frână pentru reducerea semnificativă a razei de viraj (3,5 m în loc de 6,5 m),
  • Sistem ErgoPlus 3 cu numeroase avantaje ergonomice și funcționale suplimentare,
  • Un motor diesel puternic, de ultimă generație,
  • Sistemul VÖGELE EcoPlus reduce semnificativ consumul de combustibil și nivelul de zgomot,
  • Funcțiile „AutoSet Plus” permit poziționare rapidă și sigură pentru a începe lucrul și permit salvarea propriilor setări pentru fiecare șantier.

Multe inovații ale generației „Dash 3” de la VÖGELE. Pentru mai multe detalii accesati: https://www.wirtgen-group.com/en-ro/customer-support/contact/