În august 2021 producătorul coreean Doosan Infracore, parte a grupului Doosan, a fost preluat de către HD Hyundai (fostă Hyundai Heavy Industries Holdings Co, o mutare importantă printre constructorii internaționali de utilaje specializate. Noul grup este considerat ca fiind unul dintre cei mai importanți producători de utilaje din lume, din punctul de vedere al cifrei de afaceri.
Pe 18 ianuarie 2023 a venit și anunțul oficial prin care Doosan, cunoscut producător de utilaje de construcții își va schimba numele în DEVELON, ca brad internațional. Sub noul nume de marcă, compania continuă să ofere noi produse și soluții inovatoare în domeniul construcțiilor, păstrându-și statutul de producător internațional de utilaje și echipamente destinate în special infrastructurii rutiere.
Numele DEVELON a fost ales pentru a transmite dorința companiei de a se dezvolta în continuare, de a aduce soluții inovatoare pentru industria echipamentelor de construcții prin dezvoltare tehnologică și construcția de noi utilaje și echipamente. DEVELON este o combinație a cuvintelor „Develop” și „Onwards”.
Vizitatorii CONEXPO-CON/AGG au putut vedea în premieră mondială primele utilaje de construcții care au fost lansate sub nou marcă DEVELON, inclusiv cele mai recente variante ale soluției de echipamente autonome Concept-X, toate în cadrul unor demonstrații live. Se așteaptă ca primele utilaje sub sigla DEVEOLN să poată fi livrate pe șantiere încă de la sfârșitul trimestrului II 2023.
Noutăți pentru excavatorul DX140LC-7K
Excavatorul de 14 tone de la DEVELON cu partea anterioară scurtă a primit acum mai multe îmbunătățiri, urmând a fi comercializat sub numele DX140LC-7K. Producătorul consideră că acesta oferă cel mai bun echilibru dinamic între posibilitatea sa de a lucra rapid, partea din spate nedepășind gabaritul șenilelor și stabilitate. Practic, oferă cea mai mică rază de întoarcere, păstrând stabilitatea unui excavator standard.
DX140LCR-7 este echipat cu un motor Develon de ultimă generație cu o putere de 115 CP. Motorul Stage V are emisii de noxe extrem de reduse, pe circuitul de evacuare fiind montat un filtru de Reducere Catalitica Selectiva (SCR), un catalizator de oxidare diesel (DOC) și un Filtru de particule diesel (DPF) ce funcționează fără întreținere timp de 8.000 de ore.
Operatorul poate alege între 4 moduri de lucru : Eco – Standard – Putere și Putere Plus. Utilajul are integrat sistemul automat Smart Power Control ce asigură totdeauna necesarul de putere optimă pentru a lucra eficient, precum și un consum redus de combustibil, indiferent de complexitatea șantierului.
Sistemul de oprire automată a motorului atunci când utilajul nu lucrează poate fi reglat prin setarea timpului de oprire de către operator pe ecranul Develon Smart Touch.
Motorul beneficiază de un turbocompresor cu presiune variabilă ce asigură un flux optim de aer către camera de ardere a motorului indiferent de viteza utilajului sau sarcina de lucru, gazele de evacuare având un conținut redus de noxe iar economica de combustibil să fie maximă.
Sistemul de control inteligent al puterii Smart Power Control – SPC3 integrează 2 sisteme electronice, cel de Control al vitezei și cel de Control al cuplului pompei hidraulice. Acestea lucrează împreună cu scopul de a obține o eficiență în lucru mai bună. Sistemul reduce turația motorului și reglează cuplul pompei sistemului hidraulic în funcție de condițiile de lucru.
Îmbunătățiri aduse excavatorului pe șenile short-radius Develon DX140LC-7K
- Acces mai bun al echipelor de întreținere la componentele esențiale,
- O vizibilitate mai bună pe partea dreaptă,
- Un grad mai mare de vizibilitate în partea din spate,
- Acces mai sigur al operatorului și echipelor de întreținere la suprastructura rotitoare a utilajului,
- Un nou ecran de bord cu design similar de tabletă.
Funcții noi ale excavatoarelor Develon DX140LC-7K:
- Funcția de rotire lentă a fost eliminată,
- O nouă linie de cuplare rapidă de la tubulatura rigidă a sistemului hidraulic la furtunuri,
- PTO (priză de putere) pentru pompa sistemului de rotire alimentată de la pompa principală de la motor.
- Pedala PE3C a fost modificată de la hidraulic la electric,
- Prefiltrul de aer a fost mutat pentru o performanță mai bună și reducerea nivelului de zgomot.