Home Informaţii la zi Reciclare pe aeroportul Cologne/Bonn cu stația KMA 220 de la Wirtgen
Reciclare pe aeroportul Cologne/Bonn cu stația KMA 220 de la Wirtgen

Reciclare pe aeroportul Cologne/Bonn cu stația KMA 220 de la Wirtgen

0

Cu ajutorul stației mobile de preparare de mixturi prin reciclarea la rece de la Wirtgen KMA 220, materialele pentru construcția drumurilor pot fi reciclate sau îmbunătățite în aproape orice tip de locație. Acest lucru duce la evitarea numeroaselor deplasări, metoda fiind, în plus, sustenabilă, ecologică și mai ales extrem de economică, așa cum reiese din proiectul care s-a desfășurat pe aeroportul Cologne/Bonn, la sfârșitul lui 2017.

Anumite părți ale zonelor de operare a zborurilor de pe aeroport au fost renovate. În acest context, părți ale sistemului de drenare au fost, de asemenea, reabilitate. Amplasată în apropierea șantierului, stația KMA 220a produs în jur de 11.000 de tone de material pentru un strat de bază legat hidraulic, utilizând materiale recuperate local, apă și ciment.

Locație și formula flexibile

Alexander Weber de la SAT Straßensanierung GmbH a coordonat amplasarea staței mobile KMA 220.  “Utilizăm stația de preparare de mixturi reci în proiectele care se desfășoară în țară. În ultimele trei luni, de exemplu, am folosit-o la München, înainte de a ne deplasa la Rhineland, și apoi în alte două locații diferite din regiunea Hunsrück. Lucrurile merg foarte bine, pentru că stația este ușor de transportat, iar timpii de instalare sunt mici”.

O nouă locație presupune, de obicei, o formulă diferită, dar și agregate și legături diferite. Dar asta nu reprezintă o problemă pentru Alexander Weber, întrucât stația KMA 220 de la Wirtgen poate produce o varietate mare de mixturi din noi agregate, materiale frezate sau alte materiale recuperate, în cadrul unui proces ecologic. Lianții, emulsia de bitum sau bitumul spumat pot fi adăugate în stație, ca legătură.

Timpi reduși de instalare, mai multe economii

Unul dintre factorii cheie ai eficienței costurilor îl reprezintă transportabilitatea rapidă a stației, aspect care a fost luat în considerare încă din faza de design, atunci când dimensiunile de transport au fost menținute în standardele internaționale pentru traficul rutier. Ridicarea și dezmembrarea se fac, de asemenea, foarte simplu, întrucât nu necesită unelte speciale sau socluri, stabilitatea fiind asigurată de o combinație dintr-un postament fix și unul hidraulic.

Componente adiționale precum un camion cu rezervor pentru apă sau emulsie sau mixerul pentru liant pot fi poziționate pe cealaltă parte a stației. Nu în ultimul rând, banda transportatoare pentru descărcare oferă un unghi mare de rotire în orice direcție. Pe scurt, există un nivel mare de flexibilitate atunci când vine vorba de alegerea locației.

Peste 15 ani de satisfacții

Volkmar Gogol este persoana de la SAT responsabilă pentru instalarea și punerea în funcțiune a stației KMA 220. “Mai întâi am lucrat cu modelul KMA 150, apoi cu succesorul său, KMA 200, iar acum cu KMA 220. De-a lungul anilor, stațiile au fost optimizate continuu, devenind tot mai eficiente. Astăzi, pot mixa între 150-220 tone pe oră cu KMA 220, în funcție de materialul utilizat și de formulă. Asta înseamnă cam 2.000 de tone într-o zi de lucru”, a explicat operatorul.

11.000 tone de strat de bază legat hidraulic, în doar șase zile

În șase zile, stația mobilă KMA 220 a turnat pe aeroportul Cologne/Bonn 11.000 de tone de material reciclat HBM (Hydraulically Bound Materials) de care era nevoie pentru o zonă cu o suprafață de 60 m x 600 m în zona de aștepare a taxiurilor. Materialul a provenit din reciclarea asfaltului – RAP, rezultat de la numeroase proiecte din regiune și anumite agregate HBM din stratul de legătură, provenite de la un șantier din vecinătatea aeroportului. Pentru a obține rezistența dorită, la materialul de construcție a fost adăugată o parte de 4,4% din total volum de ciment Portland 32.5 R  și 1,2% apă. Șase camioane au transportat materialul de la stație direct către zona de instalare situată la o distanță de 400 m.

Tehnologiile testate de măsurare și control ale stației KMA 220 au oferit siguranța că formula materialului este respectată. Agregatul este cântărit pe cântarele benzii transportoare, în timp ce acesta este transportat continuu către mixer. Cantitățile de apă și de binder, conform formulei de amestec, sunt determinate de către un sistem de control pe bază de microprocesor și mai apoi dozate precis și adăugate în funcție de pompă și de debitul măsurat. Sunt adăugate apoi direct către mixer, unde lamele fabricate din metale rezistente la uzură amestecă toate componentele. Rezultatul vorbește de la sine: chiar și după peste 3.500 de ore de operare, KMA 220 continuă să amestece materialele de construcții în conformitate cu specificațiile cerute.

Costurile mici se împletesc cu rezistența mare

Ca toate celelalte componente, mixerul stației KMA 220 este operat hidraulic. Pompele hidraulice sunt acționate de un puternic motor diesel de 129 kW (176 CP). Sistemul economisește foarte multă energie. “Pot mixa timp de 10-15 ore cu un singur rezervor de combustibil”, spune operatorul Gogol. Dimensiunile rezervorului de apă sunt, de asemenea, impresionante: capacitatea de 4.500 de litri. Acesta poate depozita cantități mari de apă, chiar și atunci când se schimbă camionul.

Compactare cu Hamm

Datorită capacităților mari ale rezervorului, pregătirea stratului de bază legat hidraulic a mers strună, lucru confirmat de David Rose, managerul de șantier al contractorului principal Heinz Schnorpfeil Bau GmbH.: “În calitate de constructor, apreciem beneficiile procesului de mixare și stațiile de producere a mixturilor reci de la Wirtgen. Stația respectă formula și produce cantitățile dorite în timp util”.

Stația KMA 220 a turnat continuu materialul reciclat în materialul pentru stratul de bază legat hidraulic, care apoi a fost distribuit pe suprafață, de către un greder. De compactare s-a ocupat un utilaj Hamm, model H 16i. Imediat după turnarea stratului HBM, un finisor Vögele și un cilindru compactor Hamm au așternut un strat de asfalt de 30 cm grosime peste stratul de bază legat hidraulic.