RETTER Group marchează o premieră pe piaţa construcţiilor din România prin achiziţia celei mai mari și moderne macarale pe pneuri pentru teren accidentat, marca Liebherr, model LRT 1130-2.1. Prezentată în premieră mondială la expoziţia Bauma 2025 de la Munchen, Germania, această macara de ultimă generaţie stabilește un nou standard în domeniu, combinând o capacitate de ridicare de 130 de tone cu cel mai lung braţ telescopic disponibil pe piaţă.
Achizitia Liebherr LRT 1130-2.1 are la bază eficientizarea producţiei prin performanţele tehnice de top, atingând o înălţime maximă de lucru de 85 de metri și o rază de acţiune de 66 de metri, depășind limitele modelelor anterioare din aceeași categorie, permiţând astfel un randament superior și o diminuare a riscului aferent lucrurărilor de acest tip. Concepută pentru terenuri dificile, macaraua oferă mobilitate sporită și stabilitate chiar și în condiţii solicitante, fiind dotată cu sisteme moderne de control al siguranţei și o operare intuitivă.
Prin aceste caracteristici, echipamentul devine soluţia ideală pentru lucrări complexe, precum montajul elementelor prefabricate de pod – traverse, plăci de cale, predale, reborduri etc. manipularea sarcinilor grele, poziţionarea utilajelor în zone inaccesibile și susţinerea structurilor masive.
Aplicare directă pe șantiere strategice
Investiţia răspunde direct nevoilor actuale de pe șantiere. Noua macara este utilizată la proiecte de anvergură precum autostrada București (segmentul DN1A – DN1), unde RETTER Group realizează sectorul de 8 km cuprins între km 12+120 și km 20+000 (Buftea DN1A – Corbeanca DN1), inclusiv pasajele, podurile și viaductele.
„În angajamentul faţă de excelenţă și responsabilitate, RETTER Group își reconfirmă direcţia prin investiţia în noua macara Liebherr – o componentă esenţială pentru garantarea calităţii, respectarea termenelor și menţinerea celor mai înalte standarde de siguranţă.” – Guido Retter, CEO.
Investiţia reflectă totodată filosofia companiei, așa cum subliniază CEO-ului companiei dl. Guido Retter, dezvoltarea acesteia bazându-se pe o echipă internaţională multidisciplinară – formată din specialiști români, germani și greci – compatibilă cu standardele moderne de lucru și pe un management eficient, capabil să susţină permanent tehnologii noi și o cultură organizaţională constructivă.
Pe lângă capitalul uman, echipamentele de top contribuie la dezvoltarea pilonului strategic pentru executarea proiectelor majore la cele mai înalte standarde de calitate și siguranţă.
Mobilitatea echipelor și a echipamentelor permite transpunerea promptă a planurilor în realitate, reducând timpii de execuţie și optimizând resursele. Această structură reduce dependenţa de resurse externe și asigură o abordare performantă a proiectelor complexe.
Două decenii de excelenţă și viziune
Fondat în 2006, RETTER Group a crescut de la o firmă de proiectare și management la un antreprenor general de top, cu lucrări majore de infrastructură la scară naţională. Evoluţia a fost susţinută permanent de
investiţii în oameni bine pregătiţi, management performant și echipamente de ultimă generaţie. Astăzi, compania este recunoscută ca partener de încredere în dezvoltarea infrastructurii României, îmbinând experienţa cu tehnologia de vârf.
RETTER Projectmanagement confirmă și în 2025 poziţia de jucător solid pe piaţa construcţiilor de infrastructură, gestionând proiecte strategice cu impact major asupra mobilităţii naţionale și regionale. Compania este implicată în lucrări de mare amploare, precum Autostrada A0 – Centura București (sector de 8 km, cu 10 poduri și două pasaje impresionante de 733 m, respectiv 650 m), a inaugurat recent Pasajul peste DN1 la Therme București – proiect devenit deja reper pentru infrastructura din nordul Capitalei -, precum și Autostrada A7, Lot 1, finalizată și recepţionată în mai 2025. Portofoliul activ depășește 120 de milioane de euro, cu orizont de implementare pe următorii doi ani, iar rezultatele financiare marchează o creștere de 30% faţă de aceeași perioadă din 2024. RETTER își consolidează strategia prin investiţii în digitalizare, tehnologii avansate, mobilitate și formarea unei echipe internaţionale multidisciplinare. De asemenea, prin programul ADR Centru, măsura 1.4.1 compania a accesat fonduri europene de peste 5 milioane de lei pentru achiziţia de echipamente care utilizeaza tehnologii avansate, instruire profesională și consultanţă tehnică, sumă la care s-a adăugat aportul propriu al constructorului de cel puţin încă 40%.
Totodată, compania promovează soluţii inovative – de la structuri modulare montate într-un timp record la tehnologii de prelungire a duratei de viaţă a podurilor – menite să răspundă atât exigenţelor pieţei, cât și nevoii de eficienţă și sustenabilitate în construcţiile moderne.
LRT 1130-2.1 – Cea mai rezistentă macara pentru cele mai dificile condiţii
Prin macaraua LRT 1130-2.1, destinată lucrului pe terenuri accidentate, cu o capacitate maximă de ridicare de 130 de tone, Liebherr extinde gama sa de echipamente de ridicat până la cele mai înalte performanţe tehnice. Pe lângă capacităţile sale de ridicare și deplasare cu sarcină în cârlig, unice pe piaţă, proiectanţii s-au concentrat și pe posibilitatea transportării ei pe drumurile publice cu costuri minime, fără aprobări speciale, siguranţa în funcţionare reprezentând și de această dată o prioritate maximă.
Macaraua dispune de capacităţi de ridicare foarte mari și de cel mai lung braţ telescopic dintre toate macaralele pe pneuri pentru terenuri accidentate cu 2 axe din lume. De asemenea, are cele mai economice dimensiuni de transport din clasa sa de performanţă și poate fi transportată pe trailere convenţionale cu platformă joasă.
Capacitate maximă de ridicare 130 t
Lungime braţ telescopic 60 m
Înălţime maximă de ridicare 85 m
Rază maximă de lucru 66 m
Număr axe 2