Portul Constanța, un hub vital pentru rețeaua de logistică și comerț a României, a cunoscut recent o modernizare semnificativă prin instalarea a două manipulatoare de materiale Mantsinen 200ES. Datorită calității și eficienței în exploatare, acestea reprezintă o adevărată piatră de hotar în ceea ce privește operațiunile portuare din zonă, crescând semnificativ eficiența acestora, protejând mediul ambiant și îmbunătățind gradul de sustenabilitate al întregii activități.
Specialiștii firmei Kuhn România, importatorul mărcii Mantsinen în țara noastră, și unul dintre cei mai mari distribuitori de utilaje terasiere din România, consideră că intrarea în funcțiune a celor 2 manipulatoare de mare capacitate în portul Constanța va eficientiza semnificativ activitatea prin creșterea volumului de lucru și scăderea timpilor de așteptare ai navelor.
200 HybriLift, puternic și rapid
Achiziționarea celor 2 manipulatoare de mare capacitate Mantsinen 200ES a fost posibilă datorită parteneriatului între importatorul mărcii pentru țara noastră, Kuhn România și societatea UMEX S.A., un jucător important în sectoarele maritime și logistice, care oferă o gamă cuprinzătoare de servicii, inclusiv de manipulare a mărfurilor, depozitarea și transportul acestora. Compania deține un parc important de utilaje și echipamente destinate gestionării diverselor tipuri de mărfuri. Cu o infrastructură modernă și o locație strategică la Marea Neagră, UMEX joacă un rol crucial în facilitarea comerțului internațional și susținerea creșterii economice a regiunii.
Cele 2 manipulatoare de materiale Mantsinen 200ES au fost achiziționate printr-o finanțare privată, iar aceasta investitie strategică subliniază angajamentul UMEX de a îmbunătăți infrastructura și capacitățile în Portul Constanța, asigurând astfel competitivitatea acestuia pe scena globală.
Produse în Finlanda, montate la Constanța
Proiectarea și producția unei mașini Mantsinen se realizează întotdeauna personalizat, în funcție de aplicații și cerințele clientului, fapt ce impune o activitate inițială de informare foarte elaborată din partea specialiștilor Mantsinen și Kuhn Romania pentru stabilirea clară a tuturor parametrilor. De asemenea, livrarea și ulterior montarea celor două mașini la Constanța, punerea în funcțiune la parametrii nominali de lucru, au reprezentat o activitate complexă, profesionistă, care s-a bazat pe o coordonare perfectă între inginerii finlandezi și cei din România. De la aducerea componentelor la Constanța direct de la producătorul Mantsinen, din Finlanda, și până la realizarea primelor teste de lucru, montajul celor 2 utilaje de mari dimensiuni a durat aproximativ 4 săptămâni.
Un efort considerabil al tuturor celor implicați direct, dar care a meritat, deoarece aceste utilaje vor revoluționa activitățile portuare de încărcare și descărcare a cerealelor și îngrășămintelor. Cu o productivitate orară impresionantă – peste 600 de t/h fiecare – cele 2 manipulatoare vor reduce drastic timpul de staționare pentru navele care acostează la Constanța.
“Rolul Kuhn România în acest proiect a fost esențial. În calitate de furnizor de încredere de mașini grele și soluții industriale, Kuhn România și-a demonstrat încă o dată capacitatea de a furniza tehnologie de ultimă oră și de a susține proiecte complexe” – Răzvan Marcu, director general Kuhn România.
Ceea ce diferențiază Mantsinen 200ES de alte utilaje similare este capacitatea de funcționare duală, atât cu motorină cât și cu energie electrică, ceea ce sporește eficiența și reduce impactul asupra mediului. Prin reducerea consumului de motorină și reducerea emisiilor, posibilitatea de funcționare duală permite mașinii sa se alinieze la tendințele globale, către practici industriale mai ecologice și mai durabile. Acest mod de lucru dual reduce costurile de exploatare și minimizează amprenta de carbon a activităților portuare, promovând un mediu mai curat și mai durabil.
Prezentare Mantsinen 200ES
Manipulatorul 200ES este un utilaj de mare putere, fiind al doilea ca și mărime din gama de 8 utilaje specializate construite de către producătorul finlandez, acestea putând fi acționate electric, diesel sau dual (electric și diesel).
În funcție de configurație poate avea o masă operațională proprie de peste 280 t și o rază de lucru de până la 39 m. Acesta este proiectat pentru a opera nave de până la 60.000 DWT, având lățimea de maxim 32 m.
Sistemul HybriLift® dezvoltat de către specialiștii Mantsinen încă din 2006 scade consumul de energie în timpul lucrului cu până la 50%, reducerea nivelului de noxe fiind proporțională. Acesta funcționează pe principiul stocării energiei într-un interval din cadrul ciclului de lucru și ulterior livrării acesteia înapoi în sistem, exact în intervalul în care mașina solicită nivelul maxim de energie.
Brațul si balansierul sunt construite din oțel special de înaltă rezistență ce permite operarea în conditii de eforturi dinamice deosebite, determinate de funcționarea la sarcini mari de lucru pe perioade lungi de timp, fără ca brațul să se deformeze. Circuitele hidraulice sunt montate astfel încât sunt 100% protejate deoarece nu ies in afara gabaritului brațului.
Compartimentele grupului motor propulsor si al sistemului hidraulic de pompare sunt izolate fonic, astfel că nivelul de zgomot la exterior se menține totdeauna la valori minime. Motorul este montat transversal, echipele de întreținere având acces din două părți la el. De asemenea, pompele circuitului hidraulic de lucru sunt izolate de motor prin plăci de protecție.
Radiatorul și sistemul de răcire al uleiului hidraulic sunt montate față în față, fiind astfel ușor de curățat și de întreținut. Ventilatorul reversibil permite menținerea curată a filtrelor fără a se întrerupe funcționarea utilajului.
Mecanismul de rotire este format din 2 motoare și un rulment de rotire de mare diametru cu role heavy-duty montate pe 3 rânduri. Dinții interiori ai rulmentului de rotire au propriul lor sistem de ungere permanentă. Mecanismul de rotire are propria pompă, un circuit hidraulic în buclă închisă, astfel că mișcarea de rotire se realizează lin, precis, operatorul putând așeza sarcinile din cârlig precis și sigur.
Cabina operatorului este spațioasă, dotată cu sistem de aer condiționat, beneficiind de o suprafață vitrată foarte generoasă care ajunge la nivelul podelei, oferind operatorului o vizibilitate perfectă asupra zonei de încărcare.
Cabina este construită din oțel inoxidabil – unicat în lume în domeniul utilajelor din această clasă – rezistent la mediu coroziv exterior, precum aerul din zonele marine.
Sistemul de deplasare a cabinei, permite mișcări independente de deplasare pe orizontală și verticală, astfel că operatorul are totdeauna o vizibilitate perfectă asupra zonei de încărcare.
Prin prisma performanțelor echipamentelor produse și a capacității de a realiza modele unicat ce răspund exact nevoilor fiecărui client, Mantsinen este cel mai important producător mondial de mașini de manipulat materiale.
Este o companie finlandeză fondată de frații Mantsinen, Veli și Juhani, în 1963.
Începutul afacerii a însemnat orientarea către asigurarea logisticii necesare, în special pentru marile exploatări din domeniul forestier. În 1985 Mantsinen a început să modifice în regie proprie anumite utilaje existente pe piață pentru a le adapta și mai bine aplicațiilor din domeniul forestier. În 1998, Mantsinen produce prima mașină 100% conform proiectului propriu. Dupa acest moment de cotitură, în mod firesc, încep să apară și alte modele care vor configura viitoarea gama completă Mantsinen. În 2017, Mantsinen produce modelul 300 – cea mai mare mașină de manipulat din lume. În acest moment, compania Mantsinen are o prezență solidă în Europa și în plan global, unde sunt operaționale aproape 500 de unități.