Home Informaţii la zi SK350DLC-10 – Cel mai mic utilaj pentru demolări de la Kobelco
SK350DLC-10 – Cel mai mic utilaj pentru demolări de la Kobelco

SK350DLC-10 – Cel mai mic utilaj pentru demolări de la Kobelco

0

După lansarea în ianuarie 2018 a modelelor SK400DLC-10 și SK550DLC-10, Kobelco Construction Machinery Europe a introdus pe piață noul SK350DLC-10, cel mai mic utilaj destinat exclusiv sectorului de demolări.

În ciuda dimensiunilor sale mici, versatilul model incorporează multe dintre dotările utilajelor mai mari, special proiectate pentru a asigura siguranța și rapiditatea operațiunilor de asamblare și de dezasamblare a atașamentelor, precum și a celor de mentenanță, transportul facil între proiecte și un consum orar redus, deloc de neglijat.

Lupta pentru primul loc, la nivelul NEXT

Pentru o perioadă lungă de timp, Kobelco a fost lider pe segmentul echipamentelor de demolări în Japonia, lansând primele mașini de acest gen pe piața din Europa, la începutul lui 2018. La fel ca modelele SK400DLC-10 și SK550DLC-10, noul SK350DLC-10 beneficiază de sistemul NEXT, dezvoltat chiar de către producător. De altfel, acesta este un utilaj de bază dotat cu atașamente dedicate atât pentru demolări la înălțime, cât și pentru lucrări de spargere a fundațiilor. Atașamentele pot fi schimbate foarte ușor, pe șantier.

Atașamentul NEXT al mașinii SK350DLC-10 este ideal pentru demolarea de la nivelul solului a clădirilor cu mai multe etaje, configurația foarte lungă a brațului și atașamentului permițându-i să lucreze la o înălțime maximă de 21 de m (cu un braț lung de 6,1 m) cu o greutate maximă a echipamentelor de lucru de 2,6 tone. Se poate utiliza o configurație specială a brațului, ideală pentru demolarea clădirilor construite din beton foarte gros, adâncimea maximă de lucru a mașinii fiind de 6.320 mm.

Șantierele pe care se desfășoară lucrările de demolări vin la pachet cu condiții de lucru extrem de dificile pentru utilaje, astfel că atașamentele brațului modelului SK350DLC-10  au fost întărite pentru a crește durabilitatea, longevitatea și pentru a reduce oboseala. Structura lor masivă, în bloc, simplifică de asemenea, procesul de asamblare/dezasamblare, reducând astfel timpii morți. Atașamentele echipamentului sunt conectate între ele prin cuplarea cârligului din partea de sus (spate) la cârligele situate în partea de jos, în mod sigur și rapid. Toate articulațiile atașamentelor au  furtunele hidraulice montate lateral și au un sistem special de cuplare rapidă pentru un acces facil și operațiuni de mentenanță de la nivelul solului, lucru care asigură condiții de lucru sigure pentru operatori.

Costuri reduse de exploatare și transport

Un alt avantaj important al sistemului NEXT îl reprezintă înălțimea mică de depozitare a atașamentului ultra-high, atunci când acesta este restrâns. Acest atașament a fost proiectat cu cilindrii hidraulici ai brațului montați pe diagonală, în timp ce partea din spate a brațului rămâne plată. Ca rezultat, înălțimea atașamentului în poziția sa restrânsă este de aproximativ 2m, ceea ce înseamnă că poate fi transportat între două lucrări pe un trailer standard, costurile de logistică fiind astfel reduse semnificativ.

Pentru o performanță mare în timpul lucrului și un consum redus de combustibil, SK350DLC-10 a fost echipat de Kobelco cu același motor turbo Stage IV-și același sistem hidraulic precum modelul SK350LC-10. Pentru economii și mai mari de carburant sunt disponibile trei moduri de lucru: H – pentru lucrările dificile, S – pentru echilibrarea volumului de lucru cu consumul de combustibil și Eco – pentru prioritizarea eficienței consumului față de volumul de lucru. Funcția AIS (Auto Idle Stop) crește la rândul ei eficienta utilajului, prin evitarea consumului inutil de carburant, în timp ce mașina staționează.

Confortul și siguranța operatorului sunt aspect importante pentru Kobelco, astfel că producătorul japonez a investit enorm în cabina noii mașini de demolări. Aceasta respectă nivelul II FOPS și este dotată cu geamuri de siguranță foarte rezistente și un sistem de protecție din bare de oțel montat de-a lungul ferestrelor din față și de sus. Cabina poate fi înclinată până la 30 de grade, pentru ca operatorul să poată mențină o poziție de lucru confortabilă în timpul lucrărilor de demolări la înălțimi mari.

La fel ca modelele lansate înaintea sa, SK350DLC-10 incorporează un număr mare de sisteme de siguranță, precum sistemul de prevenire a interferenței echipamentelor cu cabina, acesta putând activa o alarmă și împiedicând uneltele de lucru să vină în contact cu aceasta în timpul lucrului. În plus, raza de lucru și stabilitatea mașinii sunt calculate în funcție de poziția atașamentului, iar operatorul este avertizat atunci când stabilitatea este compromisă. Utilajul este, de asemenea, echipat cu camera video situate în partea din spate și în lateral, un difuzor, un deflector de cădere a obiectelor și lumini LED, pentru vizibilitate sporită pe șantier.