Asfaltare precisă, rapidă și sigură, documentație digitală: la Bauma 2025, Joseph Vögele AG a prezentat sistemul automat de direcție și control al lățimii AutoTrac, sistemul digital de control Smart Pave, sistemul digital Wirtgen Group Performance Tracker pentru așternerea asfaltului și sistemul de măsurare a temperaturii acestuia, RoadScan.
AutoTrac: Control pe baza unor puncte de referință de pe teren
Pentru a reduce volumul de muncă al operatorului, a îmbunătăți siguranța la locul de muncă și a spori eficiența, Vögele a automatizat mai multe funcții de control prezente în noua generație de finisoare generației Tiret 5. Printre acestea, liderul mondial în domeniul construcției de utilaje și echipamente pentru finisoare rutiere a prezentat sistemul automat de control al direcției și lățimii de asfaltare, AutoTrac.
Bazându-se pe o serie de senzori și pe repere fizice întâlnite pe teren, operatorii sistemul poate controla automat lățimea și alinierea. Pe lângă sistemul automat de control al direcției, lățimea fixă a grinzii de finisare și sistemul de determinare a conturului marginii Edge Control, noul sistem de ghidare Edge Detection face parte, de asemenea, din soluțiile AutoTrac. Acesta controlează automat lățimea grinzii de finisat folosind ca reper marginea ei. Senzorul laser utilizat de sistemul automat recunoaște, printre altele, marginile drumului, canalizările întâlnite și marginile suprafețelor frezate în prealabil are au un profil de cel puțin 2 cm, putând să le utilizeze ca referințe fizice. Utilizarea tuturor reperelor existente are ca rezultat o dispunere precisă a limitelor suprafeței de asfaltat, ceea ce duce la economii importante de material. De asemenea, acest sistem simplifică mult activitatea operatorului finisorului.
Smart Pave: Control bazat pe un sistem de referință virtual
Dar o dată cu prezentarea în premieră mondială a sistemului Smart Pave, Vögele duce procesele de automatizare la nivelul următor: Folosind diferite referințe virtuale, acest sistem integrat controlează complet automat lățimea, poziția și orientarea finisorului. Smart Pave utilizează modelele de asfaltare stocate pe platforma digitală a sistemului numită John Deere Operations Center™. După o verificare automată a posibilității de utilizare a lor în realitate, informațiile sunt transmise rapid către finisor.
Sistemul de antene duble StarFire de la John Deere care este montat pe acoperișul utilajului permite o determinare exactă a poziției finisorului, asigurând un control extrem de precis a acetuia.
„Smart Pave este o soluție deosebit de ușor de utilizat și extrem de eficientă”, spune Bastian Fleischer, șeful departamentului de management de produs la Vögele. „Toate componentele hardware sunt integrate în finisor, iar utilizatorul nu trebuie să efectueze nici un montaj ulterior. Gestionarea datelor este simplă și transparentă și, datorită analizei automate a erorilor, se obțin totdeauna rezultatele dorite pe șantier.” Controlul automat economisește un timp important, care în mod normal este utilizat pentru a se realiza marcaje fizice de-a lungul suprafeței ce trebuie asfaltată, simplifică activitatea operatorilor utilajului, crește siguranța la operarea grinzilor și îmbunătățește fiabilitatea procesului în timpul asfaltării.
Smart Pave este recomandat în principal pentru șantierele situate pe drumuri județene și naționale, precum și pe autostrăzi.
Documentarea digitală a șantierului cu WPT Paving
Cu soluția Wirtgen Group Performance Tracker (WPT) Paving, Vögele oferă și posibilitatea de a crea o planuri precise despre suprafața de asfaltat și întregul șantier. Folosind datele de bază despre asfaltare, cum ar fi lungimea traseului, materialul utilizat, grosimea stratului și grosimea totală, sistemul calculează cantitatea de asfalt deja așternută. Acest lucru permite planificarea rapidă și ușoară a livrărilor viitoare de materiale, precum și prezentarea unor date suplimentare importante, cum ar fi emisiile de CO₂ și consumul de combustibil.
John Deere Operations Center™ este o platformă centrală digitală, la fel ca în cazul Smart Pave și al tuturor soluțiilor digitale ale Wirtgen Group: șefii de șantier și utilizatorii pot vizualiza datele, pot să se interconecteze eficient, pot coordona și analiza etapele de lucru. În combinație cu WPT Milling și WPT Compacting, aceștia pot documenta și vizualiza întregul proces de frezare, asfaltare și compactare.
Un nou sistem de măsurare a temperaturii RoadScan
Pentru a permite o documentare mai cuprinzătoare și mai precisă a temperaturilor necesare asfaltării, Vögele a reproiectat și sistemul de măsurare a temperaturii RoadScan pentru generația Tiret 5. Lățimea de măsurare a senzorului de temperatură a fost mărită cu 3 m față de modelul anterior, oferind în același timp o rezoluție mai bună de până la 13 m. Deoarece noul RoadScan utilizează sistemul cu antenă dublă StarFire de la WPT Paving, nu este necesar un receptor GPS suplimentar. Prin urmare, cutia sa adăpostește acum doar senzorul și este semnificativ mai mică, mai ușoară și mai robustă. mai ușor de asamblat.