Home Informaţii la zi Tendințele viitorului: asfalt cu temperatură redusă
Tendințele viitorului: asfalt cu temperatură redusă

Tendințele viitorului: asfalt cu temperatură redusă

0

Producția de asfalt la temperatură redusă, cunoscută și sub denumirea de asfalt la temperatură joasă, asfalt cald sau amestec cald, nu reprezintă nimic nou în esență, procesul de producție fiind prima dată testat în anii 1990. Astăzi, când autoritățile ce supraveghează în  diferite state europene lucrările de construcție ale drumurilor se concentrează și pe probleme precum echilibrul CO2, protejarea resurselor și reducerea consumului de energie, toți specialiștii discută despre producerea asfaltului la temperatură redusă.

Fabricile de producere a amestecului de asfalt de la Benninghoven sunt utilizate în toată lumea și reprezintă dovada că  standardele înalte în ceea ce privește calitatea amestecului și eficiența economică, împreună cu cerințele internaționale legate de păstrarea unui mediu curat, dar și legislația legată de siguranța în exploatare a utilajelor și menținerea sănătății la locul de muncă pot fi combinate perfect, fără a se exclude una pe alta.

Ce este asfaltul cu temperatură redusă?

Asfaltul la temperatură redusă este un amestec de materiale specifice care sunt supuse la temperaturi cuprinse între 110 °C și 130 °C. Asfaltul fierbinte, pe de altă parte, este produs în mod obișnuit între 140 și 180 °C, fiind de obicei utilizat cu bitum cald la 160 °C ca liant.

Amestecurile la temperatură redusă au avantajul că pot fi produse, din punct de vedere al tehnologiei, la fel ca și cele care sunt prelucrate la temperatură înaltă, turnarea lor ulterioară făcându-se în mod convențional.

Reducerea gradului de vâscozitate a bitumului

Bitumul trebuie adus la o temperatură în jur de 140 °C pentru a obține o bună umezire și acoperire a agregatelor minerale în malaxor. Sub această temperatură, rămâne prea vâscos și nu are capacitatea de acoperire necesară. Pentru a scădea temperatura în timpul producerii asfaltului, vâscozitatea bitumului trebuie redusă temporar. Acest lucru se realizează prin adăugarea de apă (bitum spumant) sau aditivi.

Când bitumul fierbinte este amestecat cu apă, bitumul face spumă și volumul crește de mai multe ori. Suprafața crescută de contact cu materialele permite o mai bună umezire a agregatelor în mixer. Aceasta înseamnă că mineralul este bine acoperit chiar și la o temperatură mai scăzută.

Potențial ridicat de economisire a energiei și CO₂

Potrivit Asociației Germane de Asfalt, o reducere a temperaturii cu doar 30 °C are ca rezultat o economie de 0,9 l de ulei de încălzire (sau un alt combustibil echivalent ) per tonă de asfalt finit. Cu o producție medie zilnică a unei fabrici de asfalt de 2.000 t de amestec, aceasta corespunde unei economii de 1.800 l de ulei sau până la trei sferturi din consumul anual de energie termică al unei locuințe. Reducerea emisiilor de CO₂ este de 6.000 kg pe zi.

tags: