Dynapac este o companie multinațională suedeză cu o experiență de 90 de ani și care oferă specialiștilor din domeniul drumurilor tehnologii de ultimă oră și utilaje performante destinate compactării și asfaltării, acestea lucrând pe șantiere de pe întreg mapamondul. În România, Terra Romania Utilaje de Construcții este distribuitor al întregii game de utilaje Dynapac, asigurând servicii integrate de vânzare, întreținere și reparații.
Gama Dynapac de compactoare pentru asfalt cu tambur dublu include de la cele mai compacte echipamente pentru lucrări de reparații ale drumurilor până la utilaje de mare capacitate pentru cele mai mari șantiere de construcție a autostrăzilor, acestea incluzând alternative de lucru selectabile, cum ar fi frecvențele înalte de vibrare și oscilația.
Cabinele care amortizează vibrațiile, scaunele pivotante plus rotația completă opțională a scaunului pentru o vizibilitate mai bună, comenzile poziționate logic și structurile de protecție împotriva răsturnării (Roll Over Protective Structures – ROPS) contribuie toate la manevrabilitate, la ergonomia și siguranța operatorului.
O perspectivă nouă asupra compactării: productivitate mare cu timpi de staționare minimi
Noua generație de cilindrii compactori tandem de la Dynapac aduce calitatea compactării la un nou nivel, iar argumentele tehnice sunt impresionante :
Sunt disponibile mai multe opțiuni de compactare :
- Vibrații standard – Tamburii standard pot alterna între amplitudinea înaltă cu frecvența joasă a vibrațiilor și amplitudinea joasă cu frecvență înaltă, în funcție de cerințele proiectului. Pentru a obține o compactare de calitate, în mod normal utilajul funcționa cu o amplitudine mai mică și o frecvență înaltă a vibrațiilor. Dar, pentru straturile groase de asfalt, compactoarele obțin un nivel ridicat de compactare printr-o amplitudine mare și frecvență „normală”.
- Oscilație – Oscilația este potrivită pentru compactarea pe straturi subțiri și îmbinări de asfalt, fiind și soluția recomandată pentru compactarea pe poduri și în apropierea clădirilor. Acest mod de lucru oferă mai puține vibrații transversale ale solului și un nivel de zgomot mai redus decât vibrațiile normale. Oscilația limitează, de asemenea, riscul de deteriorare a covorului asfaltic, dacă acesta conține agregate mai puțin calitative. Sistemul de vibrare setează automat frecvența corectă după ce operatorul selectează amplitudinea necesară, înaltă sau joasă, pentru straturi groase și subțiri.
- Versiunea combinată – Roțile din cauciuc înlocuiesc tamburul din spate pentru a obține o suprafață mai etanșă, cu o textură diferită de material.
Un consum redus de combustibil : prin activarea modului de lucru ECO, turația motorului este reglată la valori cât mai joase, menținând puterea necesară pentru asigurarea parametrilor de compactare dați, cu scopul de a menține eficiența compactării. Prin utilizarea modului de lucru ECO consumul de combustibil este redus cu până la 15%, când acesta se utilizează fără oprire în timpul funcționării. Aceste economii de combustibil pot fi amplificate și mai mult prin utilizarea funcției de ralanti automată, care face ca utilajul să intre în ralanti după 10 secunde de inactivitate, în regim de turație mare sau medie/ ECO.
Rezultate excelente de fiecare dată
- Sistemele Dynapak permit alegerea flotei de compactoare potrivite, compactarea asfaltului la temperatura recomandată, evaluarea nivelului corect de compactare, obținerea unei suprafețe de rulare fără crăpături și fără deformarea asfaltului-
Este posibil ca fiecare compactare să fie de înaltă calitate, cu un utilaj perfect ales pentru cerințele unui anumit șantier, indiferent de nivelul de experiență al operatorului? Specialiștii Dynapack oferă soluțiile potrivite pentru fiecare provocare datorită unor funcții puternice, integrate în utilajele sale:
Sistemul PaveComp permite alegerea compactorului de asfalt optim în ceea ce privește greutatea și lățimea tamburului. De asemenea, oferă și numărul de echipamente de compactare necesare pentru un șantier, datele oferite permițând responsabililor de șantier să le compare cu propria flotă pe care o au la dispoziție și să găsească cele mai bune soluții tehnologice.
Numărul de treceri optim reprezintă o altă problemă, iar PaveComp asigură soluția optimă și de această dată, oferind informații despre cea mai bună folosire a utilajului și a capacității de compactare, făcând posibilă planificarea numărului necesar de treceri peste o anumită mixtură asfaltică și, prin urmare, planificarea necesarului de utilaje și estimarea timpilor pentru această operațiune.
Compactarea optimă a stratului de asfalt, la temperatura potrivită reprezintă elementul esențial care garantează calitatea stratului de rulare și rezistența sa în timp. Astfel că un alt sistem automat, Dyn@Lyzer intră și el în funcțiune în timpul compactării, acesta ținând evidența numărului de treceri efectuate și a locului în care au fost efectuate la nivelul întregului șantier.
Dar sistemul Dyn@Lyze este însă cu mult mai eficient. Deoarece temperatura asfaltului are un impact
semnificativ asupra compactării, asfaltul prea rece putând avea dificultăți în atingerea compactării corespunzătoare, pe lângă riscul de strivire a agregatelor, iar asfaltul prea cald ducând la apariția fisurilor. Practic, pentru a nu apare astfel de probleme, termometrul pentru asfalt transmite avertismente în caz de abatere de la interval, iar Dyn@Lyzer înregistrează temperaturile.
În concluzie Dyn@Lyzer evaluează nivelul de compactare obținut, înregistrând și cartografiind rigiditatea și evoluția ei pe tot parcursul zilei și preia valorile Evib înregistrate de compactometru. Este important să se raporteze la temperatura asfaltului aceste valori transmise permanent, deoarece rigiditatea și valorile Evib cresc, atunci când asfaltul se răcește.
Sistemul electronic Dynapac de comandă al transmisiei ajută la pornirea și oprirea lină pentru a preveni deformarea și/sau crăparea straturilor de asfalt. Permite setarea vitezei maxime de la început pentru a preveni depășirea vitezei și pentru a reduce riscul de ondulare, evitând totodată pierderea eficienței din cauza vitezei reduse.
Costuri de exploatare reduse, păstrarea valorii utilajului în timp
Specialiștii Dynapac au proiectat nu numai un utilaj eficient și care garantează o calitate înaltă a compactării, indiferent de condițiile de pe șantier, calitatea asfaltului sau nivelul de experiență al operatorului, dar garantează și costuri de exploatare reduse precum și o valoare înaltă de revânzare care se păstrează în timp. Ca de obicei, argumentele lor sunt practice și convingătoare:
Funcția ECO pentru un consum mai mic de combustibil – gama de compactoare mari tandem au inclus un „sistem de reglare a celui mai bun punct”, ceea ce înseamnă că turația motorului se
menține cât mai redusă posibil, oferind în același timp frecvența corectă a vibrațiilor pentru a menține eficiența compactării. În plus, nivelul zgomotului este redus datorită menținerii turației motorului la un nivel cât mai redus posibil. După 10 secunde de oprire la turație înaltă sau medie/ECO, se activează setarea funcționării la ralanti în mod automat, determinând ca motorul să intre în ralanti. Acest lucru ajută la scăderea consumului de combustibil, în comparație cu setarea manuală a funcționării la ralanti prin controlul accelerației.
O întreținere simplă, direct pe șantier – Motorul este proiectat astfel încât toate punctele de întreținere de rutină să fie ușor accesibile de la sol. În plus, a fost eliminat sistemul central de lubrifiere, deoarece singurul punct de ungere este pentru rulmentul tamburului virator. De asemenea, sistemul DYN@LINK, prevăzut în varianta standard pe compactoarele noastre mari tandem, reprezintă o modalitate excelentă de a monitoriza utilajele, putând accesa poziția compactorului, orele de funcționare ale motorului, oferind alerte de service și posibile avertismente.
Învelișul tamburului oscilant realizat din oțel HARDOX 450, cel mai dur oțel sudabil și flexibil din care se poate fabrica un tambur în prezent. Acest material mărește durata de viață a tamburului chiar și în cazul compactării materialelor dure.