Home Informaţii la zi Mai mult decât camioane: Black Beauty
Mai mult decât camioane: Black Beauty

Mai mult decât camioane: Black Beauty

0

Există o piață a constructorilor de camioane, alta a distribuitorilor, dar chiar dacă sunt legate între ele, sunt totuși diferite. Un camion de calitate și un distribuitor profesionist pot aduce cote bune de piață, vânzări satisfăcătoare… și poate o stabilitate pe termen lung.

Dar există și camioane foarte bune și distribuitori care fac cu adevărat performanță, rezultatele lor fiind cu adevărat ieșite din tiparul comun. Cum se face totuși această diferență?

Am căutat răspunsul studiind ceea ce putem numi deja “fenomenul FORD” pe piața din România. De fapt, dacă Ford Trucks este o marcă de calitate, la baza dezvoltării fără precedent a vânzărilor de camioane, în special în configurația de construcții și pentru activități municipale, totuși importatorul mărcii în România, CEFIN Trucks are meritul de a fi creat imaginea unui camion rezistent, eficient și pe care te poți baza în orice condiții de lucru.

Pasiunea pentru camioane înseamnă disponibilitate

Chiar dacă am mai scris despre camioanele de construcții FORD Trucks și despre faptul că de trei ani de zile, adică aproape imediat după lansarea pe piața din România au ajuns lider de piață pe segmentul lor de specialitate, o livrare deosebită mi-a atras atenția, și anume frumoasele camioane Ford din flota constructorului STILO EVORA.

Calitatea unor camioane reprezintă numai un aspect al activității comerciale a vânzătorului, utilizatorul lor fiind interesat de performanțele lor în timp, de costurile cât mai reduse de exploatare care să aducă un profit cât mai bun, de un service rapid dar și de… aspectul lor estetic. Chiar dacă poate nu pare printre cele mai importante calități căutate la un camion, totuși să nu uităm că cea mai bună reclamă pentru indiferent ce afacere este cea care ți-o fac partenerii tăi, precum și serviciile oferite.

De ce nu, un camion care atrage atenția pe drum reprezintă o bună reclamă pentru proprietar. Un aspect de multe ori neglijat de către firme, dar care poate atrage comenzi serioase și o creștere a cifrei de afaceri.

De fapt, calitatea și aspectul merg mână în mână, iar afacerea de obicei este una win-win, câștigător fiind nu numai proprietarul camionului dar și cel care îl vinde.

Dar de la teorie la fapte totdeauna este un drum greu, dacă nu chiar lung. Dacă din punct de vedere tehnic un camion poate fi bun datorită experienței îndelungate a firmei și a unei dezvoltări continue de-a lungul a zecilor de ani, bazate pe cererile clienților săi, precum este cazul FORD Trucks, un camion elegant cere în plus pasiune.

Atenți întotdeauna la cerințele clienților, specialiștii CEFIN Trucks, unicul importator al camioanelor FORD Trucks în România, o firmă cu o experiență în distribuția camioanelor de peste 20 de ani pe piața noastră au reușit să realizeze, împreună cu clientul STILO EVORIA, unul dintre cele mai frumoase camioane disponibile în prezent la livrare.

O performanță cu atât mai meritorie cu cât aici este vorba de camioane de construcții. De obicei cele mai ușor de configurat sunt camioane destinate transportului de marfă pe distanțe lungi, prelatele lor fiind precum o pânză pe care un pictor poate picta aproape orice dorește.

În schimb, un camion de construcții, format dintr-un cap tractor și o benă limitează drastic, din punct de vedere artistic, posibilitatea de a fi astfel pictat încât să iasă în evidență, să atragă atenția, oriunde se deplasează.

Și totuși, specialiștii CEFIN Trucks, împreună cu producătorul FORD Trucks, au reușit să spargă aceste bariere, reușind să ofere firmei STILO EVORA nu numai un camion de construcții robust, de calitate, dar și foarte elegant din punctul de vedere al aspectului.

FORD Trucks 8×4: un pur sânge de șantier

Culoarea neagră a cabinei, șasiului și suprastructurii a fost gândită unitar, aceeași nuanță intensă fiind utilizată pentru întreg camionul. Deoarece este un camion destinat activității de șantier, acolo unde noroiul este prezent peste tot, părțile speciale, precum apărătorile de noroi sunt colorate (de la producător) într-o nuanță de gri specială, rezistentă la murdărie și în perfectă armonie cu întreg ansamblu negru.

Deși este un camion de șantier, deci rezistent și masiv, fantele destinate supraalimentării cu aer stânga – dreapta continuate elegant cu ansamblul farurilor încadrează armonios partea centrală frontală a camionului, acolo unde este situat motorul și toate elementele de ventilare și răcire, acoperite de un grilaj special, oferă un aspect zvelt, sportiv. În spatele lor, motorul Ford ECOTORQ cu 6 cilindri in linie, dezvoltă o putere de 420 CP și un cuplu maxim de 2.150 Nm, suficient pentru a face față oricărui șantier.

Cuplu maxim este disponibil la turații reduse, de 1000 – 1.300 rpm, șoferul fiind astfel sigur că poate pleca rapid de pe loc, cu camionul încărcat la maxim, chiar și în pantă, indiferent de calitatea suprafeței drumului de acces.  De altfel, deși întreg camionul este proiectat să reziste la sarcini mari, masa maximă admisibilă dată de constructor este de 32.000 kg, cutia de viteze ZF sincronizată cu 16+1 trepte și diferențialul blocabil reprezentând în aceste condiții un “must have” pentru un camion puternic. Șasiul ranforsat pe toată lungimea, suspensia întărită cât și garda la sol impozantă completează imaginea unui camion de șantier 100%.

Nu trebuie uitată nici posibilitatea de a frâna de urgență, ceea ce nu este niciodată simplu pe un drum de șantier dare de obicei este acoperit fie de noroi, fie poate fi chiar cu gheață. Din acest motiv, constructorul FORD a prevăzut camionul cu o frână de motor, cea mai simplu de utilizat și mai sigură, pentru a evita orice derapaj, cu o capacitate de 340 kW.

De asemenea, priza de putere acționată din interiorul cabinei reprezintă un element important ce ridică gradul de confort al șoferului, acesta putând acționa echipamentul montat pe șasiu indiferent de condițiile climaterice. Tot la capitolul confort trebuie bifat scaunul șoferului încălzit, suspensia pneumatică, suportul lombar sau oglinzile retrovizoare  acționate electric și încălzite, geamurile acționate electric și reglajul electric al farurilor.

Cel puțin pentru constructorii români, configurația 8×4 cu două axe față motoare și de direcție reprezintă idealul în domeniul construcțiilor, putând transporta fără probleme sarcina maximă admisibilă pe drumurile publice (și chiar mai mult, în cazul utilizării sale numai în interiorul șantierelor),  în același timp având o rază de viraj mică, comparativ cu gabaritul mașinii. Cele patru roți motoare controlate electronic reprezintă siguranța de a se deplasa fără probleme pe orice tip de suprafață, acoperită cu noroi sau gheață.

tags: