ConstructiiConstructii civileEvenimenteExploatari de suprafata si subteranInfrastructuraJob Report UCNewsPRODUCATORI newsProductie, transport, si turnare asfalt si betonSuprastructuri rutiereTransport rutier

Special camioane – Ford Trucks F-Line Constructions Series duce valoarea mai departe

Piața autocamioanelor este una extrem de competitivă în România, toți producătorii mondiali fiind prezenți aici de peste 20 de ani. Și totuși, atunci când se părea că nimic nu mai este de spus în acest domeniu, gama de camioane Ford Trucks și-a făcut o intrare spectaculoasă. În anul 2017, Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks, un specialist cu o experiență de aproape 30 de ani pe piața automotive din România, anunța la acea vreme intenția sa de a face din marca Ford Trucks unul dintre cele mai vândute camioane din țara noastră.

 

Ascensiunea mărcii a fost de atunci permanentă, de peste 7 ani camioanele cu sigla Ford sunt văzute din ce în ce mai mult pe șoselele din România, prezența lor explodând practic pe șantierele de construcții, în special pe cele ale noilor autostrăzi, acolo unde numai cele mai rezistente camioane, cu cele mai puternice șasiuri și motoare, pot face față condițiilor de lucru. La scurt timp după lansarea oficială, Ford Trucks a devenit rapid un lider de piață în domeniul construcțiilor, înregistrând în fiecare an un număr din ce în ce mai mare de camioane vândute.

 

Ford Trucks F-Line oferă tot ce este nevoie pe un șantier

Odată cu prezentarea noii serii de camioane F-Line pentru construcții anul trecut, Ford Trucks și-a asigurat prezența în continuare în topul tuturor clasamentelor în ceea ce privește vânzările de camioane pregătite special pentru șantiere. Constructorii din România au constatat deja că noile camioane Ford Trucks acoperă toate cerințele lor în specifice domeniului, că au fost ascultați și acum primesc ceea ce au cerut: un camion puternic, sigur și fiabil.

 

În primul rând, un camion de construcții trebuie să fie rezistent.  Mai rezistent decât orice alt tip de camion, și nici o firmă de construcții, chiar și după o exploatare îndelungată și intensă nu dorește să-și vadă camionul blocat în mijlocul șantierului, exact când este mai mare nevoie de el. Și încă ceva: constructorii doresc camioane care să reziste la orice sarcină, mai ales că nu totdeauna transportul se face pe șosele, acolo unde există limitări legale.

Specialiștii de la Ford Trucks au apelat la un computer avansat pentru proiectarea sa, cu o atenție deosebită oferită șasiului, prin mii de teste ale componentelor de rezistență, pentru a putea garanta proprietarilor noilor camioane din seria F-Line o funcționare de lungă durată. Astfel, șasiul, primul care preia eforturile dinamice ale unei bene încărcate până sus cu material cu densitate mare, precum nisipul umed, sau cu roci extrase din cariere, este realizat din oțel de 10 mm care rezistă la presiuni de 500 MPa. Șasiul este pregătit nu numai pentru a rezista, dar și pentru a putea fi carosat cu orice tip de suprastructură necesară.

 

Un camion de construcții arată mult mai agresiv decât un camion de transport marfă dacă îl privești din față datorită gărzii sale mărite la sol. Înălțimea de la sol reprezintă o caracteristică de maximă importanță care, atunci când nu este tratată cu atenție, poate bloca orice camion, oricât de bine construit, pe cel mai simplu șantier. Unghiul de atac al unei pante, sau chiar a unei grămezi de material, dacă nu este suficient de mare, poate face ca un camion încărcat la maxim să rămână nemișcat, singura variantă fiind descărcarea lui și tractarea.

F-Line nu va păți niciodată pe un șantier așa ceva, chiar dacă șoferul nu este unul experimentat, pentru simplul motiv că a fost proiectat cu o gardă la sol superioară. Dar garda la sol reprezintă partea vizibilă, întregul camion  fiind proiectat pentru a lucra continuu, la sarcini grele, fără a se defecta: puntea față, are o capacitate de până la 9 tone, oferind întreaga siguranță necesară șoferului atunci când coboară pante abrupte cu încărcătură maximă. Pe de altă parte, suspensiile spate au o construcție robustă, fiind special proiectate pentru a lucra pe șantier, adaptându-se rapid la orice încărcătură și orice tip de drum. Și cum aici se duce tot greul, axa spate este întărită, puntea spate cu puntea finală sunt optimizate, având un sistem de tracțiune îmbunătățit, atunci când sunt transportate sarcini grele.

 

 

F-Line, lecția despre Putere și controlul ei

 

Indiferent de camion sau de utilizarea lui, puterea sa reprezintă unul dintre cele mai importante caracteristici pentru cumpărător, iar în construcții mai multă putere înseamnă un camion care transportă rapid și eficient încărcătura sa zi și noapte, pe ploaie sau soare, pe drum asfaltat sau în interiorul unui șantier.

Și astfel a apărut noua gamă de motoare Ecotorq pentru camioanele Ford Trucks, gamă special proiectată și adaptată pentru a lucra pentru noua generație F-Line. În funcție de utilizare, număr axe sau carosare, gama de motoare Ecotorq destinate camioanelor de construcții este disponibilă în 3 variante de putere: Ecotorq 9 L de 330 CP, Ecotorq 13 L de 420 CP și Ecotorq 13 L de 450 CP.   Fiind motoare de ultimă generație, acestea acoperă cele dure standarde europene de reducere a poluării.

Fiind proiectate pentru a lucra în condiții de șantier, toate au un cuplu de torsiune înalt, disponibil încă de la turații reduse ale motorului, ceea ce înseamnă că șoferul va avea la dispoziție permanent toată puterea necesară atunci când manevrează cu camionul încărcat în șantier sau când utilizează echipamentul PTO. Astfel, cuplurile maxime disponibile au valori de 1.400 Nm/1.200-1.650 rpm, 2.150 Nm/1000-1.300 rpm respectiv 2.500 Nm/1.100 -1.200 rpm.

 

Dar șoferul nu este singur la volan ci se bazează pe numeroși asistenți electronici, pentru a conduce în siguranță, eficient, cu un consum redus de combustibil și bineînțeles, mai ușor. Sisteme avansate de asistență a șoferului – ADAS ajuta la prevenirea accidentelor rutiere prin minimizarea erorilor șoferului. În dotarea standard a camioanelor din seria F-Line se regăsesc sisteme automate precum BLIND SPOT, care acoperă unghiul mort din dreapta camionului, MOVING-OFF, sistem de avertizare cu privire la pietonii și bicicliștii din zonă înainte de a porni la drum, sistemul de RECUNOAȘTEREA SEMNELOR DE CIRCULAȚIE sau ALERTA DE MENȚINERE A BENZII DE RULARE.

 

Sistem de servodirecție asistată electro-hidraulic (EHPAS) are rolul, esențial pentru un camion care realizează numeroase manevre în șantier, de a reduce efortul de virare. Șoferul poate alege între trei moduri de conducere specifice: „confort”, „echilibrat” și „stabil”, obținând astfel o personalizare a conducerii camionului dar și un confort suplimentar important în timpul lucrului.

Inclusiv camera de vedere din spate, prezentă în dotarea de serie, reprezintă unul dintre cele mai importante sisteme de informații și siguranță pentru șofer în timpul lucrului pe un șantier.

Și deoarece un camion de construcții poate rula și pe șosea, cu siguranță sistemele de recunoaștere a semnelor de circulație sau alertele de menținere a benzii de rulare reprezintă elemente importante de siguranță, mai ales că sunt incluse în dotarea de serie, la fel ca și senzorii de monitorizare a presiunii în pneuri.

Articole similare

1 din 948
Politica privind cookie-urile

Ce sunt cookie-urile?

Un cookie este un fișier-text de mici dimensiuni pe care un site îl salvează pe calculatorul sau dispozitivul dumneavoastră mobil atunci când vizitați site-ul. Cookie-urile sunt larg utilizate pentru a face site-urile funcționale sau pentru ca acestea să funcționeze mai eficient, precum și pentru a furniza informații deținătorilor site-ului.

Cum utilizăm cookie-urile?

Site-ul www.uconstruct.ro utilizează Google Analytics, un serviciu de analiză web furnizat de Google, Inc. („Google”) care contribuie la analizarea utilizării site-ului. În acest scop, Google Analytics utilizează „cookie-uri”, care sunt fișiere-text plasate în calculatorul dumneavoastră.Informațiile generate de cookie-uri cu privire la modul în care este utilizat site-ul – informații standard de jurnal de utilizare a internetului (inclusiv adresa dumneavoastră IP) și informații privind comportamentul vizitatorului într-o formă anonimă – sunt transmise către Google și stocate de aceasta, inclusiv pe servere din Statele Unite. Înainte de a fi transmisă către Google, adresa dvs. IP este anonimizată.În conformitate cu certificarea sa legată de „scutul de confidențialitate” (Privacy Shield), Google declară că respectă cadrul UE-SUA privind scutul de confidențialitate. Google poate transfera informațiile colectate de Google Analytics către o terță parte atunci când legislația impune acest lucru sau atunci când respectiva terță parte prelucrează informațiile în numele Google.În conformitate cu condițiile de utilizare ale Google Analytics, Google nu va asocia adresa IP a utilizatorilor cu niciun fel de alte date deținute de Google.Puteți refuza utilizarea cookie-urilor Google Analytics descărcând și instalând Google Analytics Opt-out Browser Add-on.Google Analytics Opt-out Browser Add-on

Gestionarea cookie-urilor în browserul dumneavoastră

Majoritatea browserelor vă permit:

  • să vedeți ce cookie-uri aveți și să le ștergeți în mod individual
  • să blocați cookie-uri ale unor terțe părți
  • să blocați cookie-uri ale anumitor site-uri
  • să blocați setarea tuturor cookie-urilor
  • să ștergeți toate cookie-urile atunci când închideți browserul

Dacă optați pentru ștergerea cookie-urilor, trebuie să aveți în vedere că eventualele preferințe se vor pierde. De asemenea, dacă blocați cookie-urile complet, numeroase site-uri (inclusiv al nostru) nu vor funcționa în mod adecvat, iar transmisiunile pe internet nu vor funcționa deloc. Din aceste motive, nu vă recomandăm să blocați complet cookie-urile atunci când utilizați serviciile noastre de transmisiuni pe internet.