Home Informaţii la zi Toată forța Wirtgen Group pentru reabilitarea celui mai mare aeroport din Turcia
Toată forța Wirtgen Group pentru reabilitarea celui mai mare aeroport din Turcia

Toată forța Wirtgen Group pentru reabilitarea celui mai mare aeroport din Turcia

0

După doar trei ani de construcție, cel mai mare aeroport din lume (după numărul de pasageri) este gata să își înceapă activitatea anul acesta, inițial cu două piste ce se vor extinde cu încă una până anul viitor, urmând să ajungă la șase până la finalizarea proiectului, în 2028. İstanbul Yeni Havalimanı, așa se va numi noul aeroport care este totodată și cel mai mare proiect de infrastructură din istoria Turciei.

Așa cum se întâmplă de obicei pe șantierele de construcții de pe aeroporturi, tehnologiile Wirtgen Group se află în centrul atenției. Este și cazul dezvoltatorului IGA, un consorțiu format din cinci contractori de top din Turcia (Cengiz, MAPA, Limak, Kolin și Kalyon). Companiile de construcții au optat pentru o flotă Wirtgen Group formată din peste 50 de mașini și stații de asfalt. Mai exact, stații de mixare de asfalt Benninghoven, finisoare Vögele și clindri compactori tandem Hamm vor fi responsabile pentru lucrările ce se vor desfășura aici. În plus, finisoarele de beton Wirtgen vor fi folosite pentru a produce inclusiv pistele din beton ce fac legătura cu hangarele și alte facilități specifice unui aeroport.

Stabilizatoarele de teren Wirtgen și compactorii Hamm au turnat fundațiile perfecte

Lucrările terasiere pentru noul aeroport au reprezentat un proiect major în sine. Pe șantierul de 9.000 de ha, provocarea a fost să se creeze o bază cu o capacitate a sarcinii de încărcare foarte mare. Acest lucru, însă, nu a reprezentat o problemă pentru cele trei stabilizatoare de teren de la Wirtgen WR 240, WR 200 și WR 2500 și cele zece compactoare Hamm 3516 cu o greutate operațională de 16 tone, care au preluat sarcinile de lucru.

Imediat ce mașinile din seria WR au stabilizat solul în mod eficient, solurile necoezive de balast și piatră concasată au fost compactate cu ușurință de către compactoarele  din seria 3000, care oferă o combinație perfecta de forță centrifugă mare și încărcătură statică lineară. Bandă cu bandă, mașinile au compactat solul, care mai întâi a fost așternut de camioane și împrăștiat de gredere la o înălțime de 30-40 cm. Un avantaj cheie al tehnologiei Hamm pentru lucrări terasiere este îmbinarea articulată în trei puncte dezvoltată de producător, care furnizează o mobilitate mare all-terrain, facilitând manevrarea în siguranță pe terenurile dificile. De asemenea, aceasta oferă un confort excelent în timpul deplasării, întrucât șocurile sunt efectiv eliminate.

Șase stații de asfalt Benninghoven, baza întregului proiect

O privire asupra flotei de vehicule de pe șantierul din Istanbul arată dimensiunea impresionantă a proiectului: peste 3.000 de camioane moderne, multe dintre ele fiind folosite pentru transportul mixturii. Mixtura de asfalt de înaltă calitate folosită pentru construcția pistei a fost produsă cu ajutorul celor șase stații de mixare Benninghoven, câte una de tip TBA 3000 și TBA 4000 și câte două modele de tip ECO 3000 și ECO 4000, cu capacități de mixare de 240t/h și 320t/h, respectiv 1.680 t/h, în funcție de tipul de asfalt care este produs.

Mixtura pentru stratul de suprafață constă dintr-un strat dens ultrarezistent SMA (stone mastic asphalt) cu bitum modificat cu polimeri. Materialul este folosit pentru suprafețele care sunt supuse unui nivel mare de solicitări și care constau dintr-un mix cu o proporție mare de piatră, bitum modificat cu polimeri și aditivi de stabilizare pentru bitum. Compoziția este echilibrată astfel încât să asigure o rezistență de durată la deformare, producând straturi de suprafață robuste, sigure pentru trafic și care au o durată mare de viață. Toate stațiile Benninghoven pot face față cu brio unor procese de fabricare pline de provocări cum este aceasta, inclusiv stația de mixare transportabilă TBA sau stația în design de container sau, pe scurt, ECO.

ECO creează flexibilitate

Benninghoven ECO este alegerea ideală atunci când este nevoie de stații de mixare a asfaltului, ca în cazul proiectului din Istanbul. Aceasta combină tehnologiile avansate Benninghoven cu un standard înalt de producție, toate integrate în containere compacte, care garantează mobilitate și flexibilitate maxime. Stațiile ECO pot fi operate ca unități staționare, dar pot suporta fără probleme și schimbări rapide de locație. Din moment ce toate componentele principale sunt proiectate special pentru dimensiunile standard de container ISO, acestea sunt și ușor de transportat cu camionul, cu o navă sau pe cale feroviară. Aceste stații de mare performanță cu opțiuni fixe garantează o calitate optimă a mixturii. Un alt avantaj major al modelului ECO este mentenanța ușor de realizat și componentele de înaltă calitate și foarte durabile.

Finisoarele Vögele își fac treaba ca la carte

Nu mai puțin de 12 finisoare Vögele au lucrat intens, așternând asfaltul pentru piste și drumurile de acces colaterale. În afară de cea mai nouă generație “Dash 3” de finisoare SUPER (3 modele SUPER 2100-3), câteva dintre echipe lucrează și cu modelele predecesoare (3 SUPER 2100-2 și 6 SUPER 1900-2). Aceste finisoare au deja la activ mii de ore de operare, fiind dovada longevității și fiabilității tehnologiei Vögele. Mașinile construiesc primele trei din cel șase piste, care constau dintr-un strat de bază de 29 cm, un stat de legătură de 12 cm și un strat de suprafață de 4 cm.

Asfaltare pe o suprafață de 2,2 milioane de mp

Cele 12 finisoare Vögele sunt echipate cu grinzi cu lățimi extensibile sau fixe de tip AB 600 TV și SB 250 TV. Cele extensibile AB 600 au o lățime de bază de 3 m și pot asfalta la lățimi de până la 9,5 m, atunci când sunt echipate cu grinzi suplimentare. Pe șantierul de pe aeroport, finisoarele Highway Class SUPER 1900-2 operează cu șapa extinsă la o lățime de 7,5 m. Modelele SUPER 2100-2 și SUPER 2100-3 fac și ele parte din Highway Class și operează cu grinzi cu lățimi fixe SB 250. Lățimea de bază a acestora este de 2,5 m, dar pot fi extinse până la 13 m, cu ajutorul unor extensii fixe hidraulice.

Pe șantierul din Istanbul, lățimea de lucru este de 12 m. În această configurație, finisoarele pe șenile lucrează “cald pe cald”, întrunind cerințele de calitate și pe cele de productivitate, asfaltând piste cu lungimi de 3.750 m sau 4.100 m și lățimi de 75 m și alte drumuri, în total o suprafață de 2,2 milioane de mp.

Cilindrii  Hamm compactează pistele

Nu mai puțin de 20 de cilindri compactori tandem Hamm din seriile HD+ și HD sunt folosiți pentru compactarea vastei suprafețe de asfalt. Aceștia asigură o compactare rapidă și o suprafață mare la o singură trecere, datorită tambururilor mari. Cu atâția cilindri Hamm în acțiune, pistele freamătă de mașini. În aceste circumstanțe, vizibilitatea este un factor cheie pentru a lucra eficient și pentru a evita accidentele. Din fericire, cilindrii Hamm au o vizibilitate totală excelentă, datorită platformei mari a operatorului și a cabinei panoramice care asigură o vedere clară asupra zonei de lucru, un nivel mare de calitate a operațiunilor de compactare și de siguranță.

Finisoarele de beton  Wirtgen au turnat drumurile de acces din beton

Pentru drumurile speciale din beton, consorțiul IGA nu a făcut nici un compromis, alegând să lucreze cu mașinile Wirtgen, lider pe acest segment de utilaje. Inițial, două modele SP 500 cu sistem de inserții gujoane, un model SP 25 și un o mașină de tratare a betonului TCM 95 au fost folosite pentru lucrările de asfaltare a acestora, cu o adâncime de 40 de cm și o lățime de 2-6 m. Tehnologia Wirtgen a fost atât de senzațională, încât clientul a comandat un alt set de mașini de tip SP 500, ultimul dintre ultimele modele fabricate, de acest fel, și de tip TCM 95, direct de la sediul central Wirtgen din Windhagen (Germania). Modelul SP 500 va fi înlocuit de noua serie SP 60.

Mașina de tratare a betonului TCM 95 asigură o textură optimă a suprafeței

Wirtgen TCM 95 reprezintă utilajul secundar ideal pentru gama de finisoare SP 500 sau pentru noua serie SP 600. Mașina este echipată cu un sistem automat de pulverizare și de măturare. Odată suprafața curățată pentru textura dorită, sistemul de pulverizare aplică dispersia către suprafața de beton proaspăt, pentru a întârzia evaporarea apei din amestec, prevenind deformarea și crăparea din această cauză. TCM 95 este echipat cu patru șasiuri pe roți și acoperă lățimi de lucru de până la 9,5 m.