Home Informaţii la zi Confortul operatorului, prioritatea noilor excavatoare JCB 220X
Confortul operatorului, prioritatea noilor excavatoare JCB 220X

Confortul operatorului, prioritatea noilor excavatoare JCB 220X

0

JCB a lansat oficial noile excavatoare pe șenile 220X, primele modele din noua generație JCB de mașini pe șenile pentru piața globală de construcții. După o perioadă de patru ani de dezvoltare, producătorul a creat un program de testare intensivă a componentelor și produselor, pentru a putea obține niveluri crescute de calitate și fiabilitate pentru clienții săi.

“Odată cu lansarea noii generații 220X, JCB a atins un nivel complet nou de dezvoltare de produs și de asamblare a utilajului, de care va beneficia toți clienții noștri din domeniu, care dețin excavatoare JCB. Fiecare detaliu al acestor excavatoare a fost examinat și perfectat, pentru a putea oferi durabilitate maximă și fiabilitate în operare. Mai mult decât atât, am ușurat munca operatorului și a tehnicianului de service, prin reducerea timpilor morți pentru client și creșterea profitabilității. Modelul 220X marchează nașterea unei noi generații de excavatoare JCB ce va furniza numeroși ani de service de încredere în întreaga lume”, a declarat Tim Burnhope, responsabilul pentru Inovații și Creștere din cadrul JCB.

Operatorul, marele câștigător

Focus total l-a reprezentat mediului operatorului, prin urmare cabina are o structură complet nouă ce va fi utilizată pe toată gama X. Aceasta este mai lungă cu 100 mm și lată de un metru, per total cu 15% mai mare decât modelele anterioare. Cabina incorporează cadrul ROPS în structură, fiind dotată cu geamuri plate de jur împrejur. Cel mai impresionant lucru rămâne, însă, faptul că modelul 220X are un nivel scăzut de zgomot interior, de doar 68dB(A), față de 73dB(A) cât aveau modelele anterioare.

Pentru o vizibilitate cât mai bună, motorul ștergătorului de parbriz este amplasat pe partea stângă a parbrizului din față. Scaunul poate fi ales dintre trei variante, acesta provenind de la cunoscuta marcă Grammer, acestea având printre opțiuni sistem de încălzire și ventilație. Manetele servo sunt montate în  scaun, astfel că se mișcă odată cu operatorul.

Atenția la detalii poate fi observată și la interior, întrucât toate funcțiile de control au fost amplasate în mod ergonomic, pentru a-l ajuta pe operator să lucreze mai repede. În partea dreaptă a mâinii operatorului se află un dispozitiv de comandă complet nou, ce aduce laolaltă toate comutatoarele și funcțiile de control într-o singură unitate, montată în scaun. Bordul are de asemenea un monitor reglabil, pivotant, de 7 inchi, cu ajutorul căruia operatorul poate lucra cu ajutorul unui meniu intuitiv.

Design durabil

Noile excavatoare JCB din clasa de 20 de tone au o înfățișare robustă, specifică seriei X. Concepute și construite pentru a lucra eficient și profitabil, durabile și fiabile, excavatoarele 220X au o suprastructură lată de 2,7 m, cu 200 mm mai largă comparativ de modelele precedente.

Amplasarea  brațului principal în centrul utilajului oferă multiple avantaje, precum posibilitatea ca operatorul să sape șanțuri cu o precizie mai mare, sau utilizarea unor cupe cu o capacitate mai mare.

Ușile de acces la principalele puncte de întreținere sunt construite dintr-un strat dublu de oțel presat, fiind astfel foarte rigide.

Pentru a preveni avarierea rezervoarelor, acestea sunt amplasate în interiorul corpului principal al utilajului, și chiar și contragreutatea a fost proiectată pentru a fi ferită de loviturile inerente ce apar în timpul lucrului pe șantier.

Eficiență crescută

În timp ce în ultima decadă producătorii au pus dezvoltarea motorului în centrul atenției, stabilitatea oferită de legislația Tier 4 Final și Stage IV le-a permis echipelor de ingineri să-și extindă activitatea  în dezvoltarea unor noi modele. JCB a rămas fidelă pompelor hidraulice Kawasaki și valvelor Kayaba, dar a optat pentru supape mai mari și o nouă generație de distribuitoare hidraulice pentru a reduce pierderile hidraulice.

Diametrul principalului circuit hidraulic de la și către principala supapă a crescut în diametru de la 19 la 25 de mm, oferind un flux mai mare, fără a crește viteza uleiului. Menținerea vitezei uleiului în furtunele cu diametrul crescut a avut ca rezultat reducerea uzurii și, prin urmare, creșterea duratei de viață a acestora.

JCB s-a depășit pe sine în ceea ce privește designul și proiectarea noilor excavatoare de 20 de tone, calitatea și durabilitatea fiind deziderate ce s-au aflat în centrul operațiunilor de dezvoltare. Compania a strâns peste 1.000 de cereri de la clienții săi din întreaga lume, echipa de ingineri petrecând patru ani de zile lucrând la aceste utilaje, pentru a le face ușor de operat, dar și de întreținut.