Home Informaţii la zi De ce Haulotte ?… și mai ales, de ce BAURENT?
De ce Haulotte ?… și mai ales, de ce BAURENT?

De ce Haulotte ?… și mai ales, de ce BAURENT?

0

 

Grupul Haulotte este unul dintre cei mai importanți producători de platforme de lucru la înălțime ce a fost constituit în 1985 prin fuziunea a două mari companii, Pinguely și Haulotte. Istoria grupului începe însă, cu adevărat, în anul 1881, odată cu crearea firmei A. Pinguely, ce a fabricat prima ei locomotivă pe abur în 1890. A doua companie, Atelierele de Construcții A. Haulotte  ia ființă în 1924, iar în anul 1930 lansează prima sa automacara – modelul GR20.

În prezent, grupul Haulotte este recunoscut pentru capacitatea sa de a crea cele mai noi tehnologii în domeniul nacelelor, iar platformele sale de lucru la înălțime sunt considerate, în acest moment,cele mai sigure din lume. În cei peste 33 ani de experiență din domeniul nacelelor, obiectivul principal al grupului Haulotte a fost acela de a proiecta și produce echipamente inovatoare din punct de vedere tehnic, oferind astfel clienților săi un maximum de siguranță, confort și productivitate.

Într-o industrie care implică numeroase riscuri, cum este cea a construcțiilor, siguranța a devenit unul dintre elementele prioritare pentru toți cei care activează în acest domeniu, producătorii de utilaje și echipamente pentru construcții dezvoltând, cu fiecare nouă generație, noi sisteme de protecție menite să asigure activitatea în șantiere – 100% lipsită de accidente.

Producătorul francez Haulotte nu face excepție de la aceasta regulă și, fiind unul dintre promotorii siguranței, stabilește noi standarde în domeniul acestor echipamente, prin dezvoltarea și implementarea unor funcții speciale pe mașinile sale, cum ar fi sistemul de protecție la suprasarcină sau alarma la înclinare. În 2013, grupul Haulotte a surprins industria de profil prin lansarea unui sistem care urma să prevină blocarea operatorului în coșul nacelei, denumit “Activ’ Shield Bar”. În 2016 începe montarea pe toate echipamentele articulate sau telescopice mari a sistemelor ”Activ‘ Screen Diagnostic”,  iar în 2017 are loc lansarea în premieră mondială a sistemelor “Activ‘ Lighting System” și “Stop Emision System”.

În această scurtă prezentare a brand-ului Haulotte, nu putem surprinde, din păcate, toate inovațiile acestui grup cu o istorie de peste 137 de ani și chiar nu ne-am propus acest lucru acum, întrucât, cu ajutorul Directorului General al firmei Access Machines & Spare Parts, mult mai interesant de prezentat ar fi modul în care aceste echipamente performante continuă să fie folosite zi de zi, în mod firesc, pe piața din România.

Interviu cu Bogdan Dumitrache – Director General Access Machines & Spare Parts

Utilaje&Construcții: Cunosc faptul că lucrați de peste 15 ani în domeniul nacelelor și că înainte de a introduce primele echipamente de acest gen pe piața românească, ați contribuit activ la crearea cadrului legal necesar acestui pas, dvs. fiind primul consultant de specialitate ce a participat la elaborarea primelor norme ISCIR dedicate exclusiv nacelelor și… “nacelarilor”. Așa că la întrebarea din titlul acestui articol: “De ce Haulotte prin grupul BauRent…” și mai exact, de ce prin firma Access Machines & Spare Parts, am să vă las pe dvs să ne detaliați pe larg.

Bogdan Dumitrache: După elaborarea și publicarea prescripțiilor PTR 4 în luna mai 2003, am fost preocupat de crearea unei noi piețe în România, dedicată acestor noi echipamente, prin înlocuirea schelelor tradiționale din domeniul construcțiilor cu nacelele recomandate prin Directiva Masina Nr. 395/2000, elaborată de către Comisia Europeană. În acest sens, am decis, în luna septembrie 2004, înființarea unei firme de consultanță specializata în acest nou domeniu de nișă, firmă ce-și propunea să îndrume și să sprijine orice potențiali investitori, locali sau straini, interesați.  Astfel, în ianuarie 2005 a luat ființă firma Self Euro Consulting SRL.

Primul investitor străin interesat de această oportunitate la nivel local și național a fost un grup francez ce-și desfășura activitatea în domeniul industrial, din cadrul unui parteneriat cu uzinele Dacia – Renault din Argeș. Contractul acestui grup francez cu firma Self Euro Consulting ar fi trebuit să fie semnat pentru o perioadă de zece ani, iar scopul acestei colaborări era introducerea masivă a nacelelor marca Haulotte pe piața din România.

În luna iunie 2005, ca o variantă mai bună la contractul de consultanță cu firma Self Euro Consulting, mi s-a propus direct, tot pentru o durată de zece ani, funcția de Director Comercial al filialei lor din România unde, în mai puțin de 3 ani, am reușit performanța de a obtine 70% din cota de piața românească, pe acest segment de nișă – vânzarea nacelelor autopropulsate. Din păcate, criza din 2009 a făcut ca acest grup industrial francez, în care activitatea de comercializare a nacelelor reprezenta mai puțin de 5% din cifra de afaceri, să-și reevalueze prioritățile de dezvoltare și astfel să scadă până în 2015 la o cotă de piață în domeniul nacelelor de doar…20%.

În consecință, la începutul anului 2016, după finalizarea contractului cu aceștia, am decis reactivarea firmei deschise în 2005, redenumind-o Access Machines & Spare Parts SRL,  sau mai pe scurt – “AMSP”,  iar schimbând principalul obiect de activitate, din consultanță în vânzarea directă a echipamentelor de ridicat, am reînceput promovarea brandului Haulotte în România. Tot în 2016, împreună cu domnul Michael Bacila, fostul director pe România al firmei austriece Prangl, am decis înființarea grupului BauRent, cu scopul extinderii activității de vânzare și de închiriere a platformelor de lucru la înălțime.

Utilaje&Constructii: Ce ne puteți spune despre strategia de vânzări a firmei dvs. în cadrul grupului BauRent?

Bogdan Dumitrache: În momentul de față, reputația pe piața din România a grupului este confirmată de numărul mare de contracte al fiecărei firme din cadrul lui și se reflectă în cifra de afaceri consolidată la nivel de grup, ce a depășit cinci milioane de euro în 2017…. propunându-ne ca în 2018 să ajungem la cifra de opt milioane de euro.

Doar în ultimele zece luni am finalizat cu succes  28 de contracte de vânzare către companii bine poziționate pe piața din România cum ar fi: Philip Morris, Draxlmaier, Transavia, Mega Image, Galeria Mall Galați, Aeroportul George Enescu din Bacău, fabrica de biciclete DHS din Deva, sau fabrica de Pufuleți Gusto din Prahova. Datorită faptului că fiecare dintre acești clienți de top ne-au ales să le fim furnizori constanți atât pentru performanța și fiabilitatea echipamentelor livrate, pentru calitatea serviciilor oferite după vânzare, cât și pentru promptitudinea și seriozitatea de care am dat dovadă de fiecare dată, conform unui studiu realizat în 2017, grupul BauRent a ajuns, în mai puțin de doi ani, la o cotă de piață de 40% în vânzarea de nacele.

Atâta timp cât pentru firma Access Machines & Spare Parts SRL, vânzarea unui echipament nu se limitează doar la livrarea acestuia către un beneficiar, ci la întregul pachet de avantaje oferit după cumpărare, consider că vânzările reprezintă serviciile de top pe care le prestăm clienților noștri. Politica noastră de vânzări este cât se poate de simplă și ține cont de trei elemente obligatorii în orice relație comercială corectă pe care o dezvoltăm cu fiecare client. În primul rând, ofertăm clienților noștri produsele celui mai important fabricant de nacele din Europa, mai precis ale grupului Haulotte.

În al doilea rând, fiind în contact direct cu acest producător, evităm astfel comisioanele suplimentare către terți sau alți intermediari, oferindu-le clienților noștri cele mai bune prețuri din România.

În al treilea rând, datorită excelentei relații pe care o dezvoltăm de peste 12 ani cu grupul Haulotte, asigurăm  tuturor clienților 24 luni de garanție integrală pentru fiecare echipament nou.

În consecință, datorită raportului excelent preț-calitate și al întregului pachet de servicii oferit clienților noștri la vânzarea unui echipament Haulotte, firma Access Machines & Spare Parts este, la ora actuală, probabil cea mai bună opțiune din România pentru cumpărarea unui echipament nou de ridicat.