Home Informaţii la zi Finisoarele de beton inset Wirtgen de înaltă precizie
Finisoarele de beton inset Wirtgen de înaltă precizie

Finisoarele de beton inset Wirtgen de înaltă precizie

0

Precizia și viteza mare de turnare a betonului reprezintă caracteristici specifice finisoarelor Wirtgen. De la cele mai compacte la cele de mare capacitate, acestea fac față celor mai mari provocări pe șantiere din întreaga lume.

Aeroportul din Beijing – China este în continuă extindere, urmând să devină în curând cel mai mare din lume. Dar, pentru a avea acest statut, începând cu această toamnă a fost deschis un șantier gigantic, cu scopul de a mări suprafața pistelor de aterizare-decolare.

Super-finisoare pentru un mega-aeroport
Patru finisoare de beton Wirtgen de mare capacitate lucrează deja acolo, fiind considerate ca utilaje de importanță maximă, centrale, în cadrul organizării de șantier din interiorul Beijing International Airport.
De fapt, acesta este privit deja ca un aeroport separat, din punctul de vedere al lucrărilor ample care sunt prevăzute, care va suplimenta traficul de pe actualala poartă aeriană a capitalei chineze, care are deja statutul de al doilea aeroport din lume. Noua construcție va acoperi inițial un trafic anual de 45 milioane de pasageri, care va ajunge treptat la 100 milioane.
Pista de beton este realizată de către patru finisoare  Wirtgen SP 500.

Turnare de beton de înaltă precizie
Cea mai mare provocare nu a fost însă nici calitatea suprafeței sau termenul de finalizare, ci temperaturile scăzute de aproximativ 0 ° C înregistrate în perioada de construcție a zonei terminalelor  – apron – unde sunt manevrate și parcate avioanele. Cele patru finisoare de beton inset Wirtgen SP 500 au trebuit să toarne betonul într-un singur strat cu o grosime de 42 cm peste platforma de susținere și pe o lățime de 5 m. Parametrii importanți, precum cota de turnare și direcția au fost comunicați sistemului de control al mașinii Wirtgen în permanență, pentru a obține o precizie mare, prin intermediul unui sistem de senzori montați pe un cablu. Pentru a rezista la sarcinile mari ale aeronavelor, plăcile de beton sunt armate aici cu dibluri de oțel.
Astfel, datorită productivității ridicate și a capacităților tehnologice deosebite ale utilajelor Wirtgen, sarcinile zilnice de turnare au putut fi realizate cu ușurință, astfel încât programul de lucru dur a putut fi respectat de întreg șantierul fără probleme.

Oferta WIRTGEN: rentabilitate maximă la calitate înaltă

În cadrul șantierelor de mare anvergură, orice economie, de materiale, de timp sau utilaje, are un impact important asupra costurilor finale ale șantierului. Din acest motiv, atunci când alege parcul de utilaje și echipamente pentru o astfel de activitate, antreprenorul trebuie să ia în considerare mai mulți factori. De exemplu, minimizarea forței de muncă a fost unul dintre principalele criterii luate în considerare de către antreprenorul general al șantierului din Beijing.
El a ajuns la concluzia că finisoarele de beton inset Wirtgen de mare precizie reprezintă soluția potrivită, eficientă, pentru operațiunea de turnare automată a plăcii de beton a pistei. Întadevăr, procesul de turnare s-a derulat continuu, în parametrii programați, iar stratul de beton a fost atât de perfect realizat, datorită lamei pentru întinderea uniformă a betonului turnat, situată în faţa cofrajului glisant interior, încât sa reușit chiar depășirea specificațiilor cerute.
Sistemul de vibrare electric cu vibrații de înaltă frecvență a asigurat o compactare optimă a betonului în timpul procesului de turnare.
Finisorul transversal acţionat cu excentric, pentru eliminarea denivelărilor și finisorul longitudinal special proiectat pentru realizarea unei suprafeţe netede au realizat suprafața finală conform celor mai înalte standarde.

Reciclarea asfaltului – procesul tehnologic perfect

Pentru a transforma agregatelele și bitumul în asfalt pentru construcția drumurilor, este necesar un proces de amestecare termică care este realizat în interiorul unei stații de asfalt. Când vine vorba de producerea acestui „aur negru”, un număr din ce în ce mai mare de companii din întreaga lume descoperă că asfaltul obținut din vechea suprafață a drumurilor care este îndepărtată și reciclată, sau RAP pe scurt, este o resursă valoroasă.

Reutilizarea asfaltului, o afacere bună

În fiecare an sunt refăcute învelișurile asfaltice a mii de kilometri de drumuri numai în Europa, ceea ce înseamnă că milioane de tone de asfalt sunt îndepărtate de pe suprafața șoselelor – o sarcină îndeplinită în principal de mașinile de frezat la rece. Ele reprezintă astfel prima verigă a lanțului de procesare a asfaltului uzat, care continuă cu  mărunțirea și sortarea lui în instalațiile de concasare, amestecare lui în continuare în instalații speciale de reciclare și se închide cu returnarea noilor mixturi asfaltice obținute pe drumuri pentru refacerea suprafeței de rulare.
Utilajele gândite să lucreze împreună, procese inovatoare și tehnologii de ultimă generație au un impact major asupra eficienței acestui lanț de procesare a asfaltului uzat. Tehnologiile de reutilizare a asfaltului permit astfel scăderea costurilor de obținere a acestuia.

Provocarea: creșterea volumului de flux de PAP
În multe țări, practic, fiecare camion care transportă mixturi de asfalt pentru turnarea lor pe șosea are în benă și o parte de asfalt reciclat. Numai în Germania, de exemplu, un sfert din totalul asfaltului produs în 2018 (41 de milioane de tone) conținea RAP (10,5 milioane de tone). Cu un total de aproximativ 12 milioane de tone de asfalt reciclat anul trecut, rata de reciclare a fost de 87%.
Reciclarea asfaltului vechi este un imperativ economic în vederea conservării resurselor naturale. Drept urmare, industria este în căutare constantă de soluții pentru optimizarea proceselor din cadrul fluxului tehnologic de obținere a asfaltului. Una dintre principalele abordări este creșterea procentului de asfalt recuperat, care să fie utilizat în toate rețetele de producere a mixturilor, folosind tehnologii de procesare „la cald și la rece”. Folosirea unei cantități cât mai mari de asfalt vechi nu numai că protejează mediul, ci reduce și prețurile mixturilor de asfalt.

Prin utilizarea tehnologiei clasice de introducere a asfaltului reciclat într-un flux paralel pentru obținerea mixturilor asfaltice, temperatura este limitată la 130 ° C datorită emisiilor de gaze, dar temperaturile gazelor de evacuare sunt mai ridicate în realitate, ceea ce duce la creșterea consumului de energie și la necesitatea de a utiliza filtre suplimentare pentru reducerea eliminării de particule poluante. Pentru a atinge o temperatură de amestec de 160 ° C, deci o creștere a volumului de material reciclat, în acest caz trebuie să se supraîncălzească agregatele.

Instalațiile de amestecare a asfaltului, precum stațiile fixe Beninghoven BA RPP 4000 pot livra până la 320 de tone de asfalt pe oră. Când materialul reciclat este încălzit folosind metoda contrafluxului, cu un generator de gaz fierbinte și o rată de reciclare de 90 + X%, noul amestec poate conține până la 300 de tone de RAP, în funcție de rețetă.