Informaţii la ziInfrastructuraMasini de ridicatNewsOnlineslideUtilaje electrice și hibrideUtilaje pentru construcţii

Macaraua compactă Liebherr LTC 1050-3.1 – acum și cu motor electric

– Macaraua compactă Liebherr de 50 de tone are acum un motor electric suplimentar

– Macaraua poate funcționa fie alimentată de un motor cu ardere internă, fie de un motor electric

– Performanțe maxime chiar și în modul de lucru electric

 

Schimbările climatice rapide impun utilizarea unor noi sisteme de propulsie în industria construcțiilor care trebuie să reducă emisiile de gaze cu efect de seră. Pentru a satisface cât mai bine solicitările clienților și cererea de echipamente mai ecologice, Liebherr lucrează la sisteme alternative și moduri diferite de antrenare a echipamentelor macaralelor, care să fie perfect adaptate utilizării și zonei de lucru a acestora, fără a se concentra însă pe o singură tehnologie. Noul model de macara compactă LTC 1050-3.1 produsă de către Liebherr în fabrica sa din Ehingen dispune de un motor electric în plus față de motorul convențional cu ardere internă. Acest lucru permite ca funcționarea suprastructurii macaralei și mișcările de lucru să fie realizate, opțional, cu ajutorul unui motor electric. Prin urmare, noua variantă constructivă a macaralei compacte de 50 de tone reduce emisiile de CO2 și îndeplinește cerințele pentru funcționarea pe amplasamente ce necesită „zero emisii”.

 

Liebherr a dezvoltat unitatea de propulsie electrică pentru LTC 1050-3.1 sub sloganul „Zero emisii, putere maximă”. Dr. Ulrich Hamme, director tehnic la Liebherr-Werk Ehingen GmbH, ne-a spus: „Vrem să putem oferi clienților performanțele de lucru complete ale macaralei chiar și cu unitatea alternativă de alimentare electrică. LTC 1050-3.1 are motorul convențional cu ardere internă, alimentat cu combustibil convențional, respectiv motorină sau combustibil de tip HVO, care poate fi utilizat atât pentru deplasarea pe drumurile publice cât și pentru funcționarea macaralei în regim de lucru ca echipament de ridicat în șantier. Cu toate acestea, ca alternativă, are și o unitate de alimentare electrică pentru funcționarea macaralei în regim de lucru ca echipament de ridicat în șantier, aceasta generând astfel „Zero emisii”. Aceasta înseamnă că toate cerințele de utilizare ale macaralei vor fi păstrate, indiferent dacă funcționarea macaralei este alimentată de motorul său electric cu emisii zero sau de motorul său cu ardere internă.”

Flexibilitate maximă pentru acreditările ecologice și beneficii pentru clienți

Noua macara compactă cu acționare alternativă LTC 1050-3.1 oferă cea mai bună combinație posibilă pentru obținerea acreditărilor de lucru ecologice, oferind beneficii pentru clienți și eficiență în utilizare. La deplasarea pe drumurile publice sau pe terenuri accidentate, aceasta are un motor cu ardere internă convențional, cu emisii reduse, care respectă normele de emisii Stage 5 și dezvoltă o putere de 243 kW (326 CP). Motorul poate fi alimentat și cu combustibil de tip HVO – ulei vegetal hidrogenat – fără restricții, acesta permițându-i să-și reducă emisiile de CO2 cu până la 90% în comparație cu alimentarea cu combustibil convențional, respectiv motorină.

Fie motorul diesel, fie cel electric pot fi selectate în funcție de condițiile de lucru, pentru acționarea macaralei în regim de lucru ca echipament de ridicat. Acesta din urmă reduce atât emisiile de noxe din aer, cât și de zgomot, la minim posibil. Aceasta înseamnă, de asemenea, că macaraua este potrivită pentru utilizare în zone sensibile la zgomot și în „zone cu emisii zero”.

 

Un motor electric simplu și inteligent – o unitate de alimentare electrică flexibilă

Noul motor electric dezvoltă 72 kW și, prin urmare, permite acționarea macaralei în regim de lucru ca echipament de ridicat fără restricți, cu alte cuvinte, livrează performanțe similare ca și in cazul utilizării motorului cu 6 cilindri în aceleași condiții de lucru. Motorul electric folosește pompa hidraulică existentă, care este montată direct pe cutia de transmisie automată “powershift” a macaralei LTC 1050-3.1 cu propulsie convențională de la motorul diesel, pentru a transfera puterea către echipamentele de lucru ale suprastructurii acesteia.

Astfel, la modelul macara clasică LTC 1050-3.1 trebuie adăugat doar motorul electric și un angrenaj de distribuție a mișcării, precum și echipamentul de control necesar pentru a o transforma într-o macara electrică. Angrenajul distribuitorului este situat direct între pompa macaralei și cutia de transmisie automată “powershift”. Această soluție inteligentă, dar simplă, permite operatorului să comute în mod flexibil între puterea diesel-hidraulică și puterea electro-hidraulică. Este necesară existența pe șantier a unei prize de curent de 125 A pentru a obține o performanță maximă, macaraua funcționând foarte bine și cu o sursă de 63 A. Alternativ, macaraua poate funcționa folosind un pachet de baterii convenționale externe dacă amplasamentul de lucru nu dispune de infrastructura electrică adecvată.

Liebherr construiește varianta electrică a macaralei LTC 1050-3.1 cu braț telescopic, cu sistem de teopescopare tip TELEMATIK de 36 de metri. Opțiunea RemoteDrive, care permite atât posibilitatea deplasării macaralei cât și controlul mișcarilor de lucru prin intermediul unei telecomenzi, precum și posibilitatea de ridicare a singurei cabine a macaralei pe înălțime sunt, de asemenea, disponibile pentru noua macara. Prototipul cu unitatea electrică este în prezent supus unor teste intensive, iar Liebherr intenționează să livreze primele modele în 2023.

Similare

1 din 947