Home Informaţii la zi Rapidă și puternică – Liebherr prezintă noua macara pe șenile de 700 tone, model LR 1700-1.0
Rapidă și puternică – Liebherr prezintă noua macara pe șenile de 700 tone, model LR 1700-1.0

Rapidă și puternică – Liebherr prezintă noua macara pe șenile de 700 tone, model LR 1700-1.0

0
  • LR 1700-1.0 este succesoarea LR 1600/2 și pe termen mediu va înlocui și modelul LR 1750/2,
  • Noua macara pe șenile Liebherr de 700 de tone stabilește noi standarde de calitate și

  competitivitate în clasa cuprinsă între 600 și 750 de tone,

  • LR 1700-1.0 include cele mai recente inovații din domeniul macaralelor pe șenile dezvoltate de

  Liebherr.

După 12 ani de la lansarea pe piață și cu peste 200 de unități produse, macaraua pe șenile Liebherr LR 1600/2 are un succesor – noul model LR 1700-1.0. Cu o capacitate maximă de ridicare de 700 de tone se bazează pe designul predecesorului său de 600 de tone, având dimensiuni de gabarit similare. În multe privințe, noua macara depășește chiar și performanțele modelului LR 1750/2, din clasa superioară. Primele modele ale noii macarale vor fi livrate la jumătatea anului 2021, în același timp cu livrarea ultimelor unități din seria LR 1600/2. La fel și în cazul modelului LR 1750/2, după aproape 20 de ani de producție vor înceta vânzările acestei macarale pe șenile, iar noul model puternic LR 1700-1.0 va prelua și sarcinile acesteia aflându-se imediat sub capacitatea de ridicare de 800 t a modelului LR 1800-1.0.

 

Noua macara Liebherr LR 1700-1.0 combină avantajele unui transport cu cost mai redus aduse de macaralele pe șenile din clasa de 600 de tone cu performanțele macaralelor cu braț zăbrelit din clasa de 750 de tone incluzând, de asemenea, toate inovațiile din ultimii ani aduse de către Liebherr macaralelor pe șenile.

 

Mobilitate excelentă și dimensiuni compacte

Liebherr a reproiectat complet șasiul de bază pentru noul LR 1700-1.0 pe baza dimensiunilor LR 1600/2. Ampatamentul său este ușor mai mare decât predecesorul său, de 8.7 metri, în timp ce lungimea șenilelor a crescut la 11.35 metri. LR 1700-1.0 este disponibilă cu opțiunea Quick Connection. Aceasta înseamnă că greutatea de transport a suprastucturii macaralei (fără cadrul SA și trolii) poate fi redusă la aproximativ 42 de tone, cu mult sub limita de 45 de tone, astfel că transportul său se poate face cu costuri mai mici. Același lucru este valabil și pentru șenile care, având lățimea de 2 metri și 4 roți motrice, cântărește doar 43 de tone. Acesta garantează că noua macara de 700 de tone poate fi transportată la un cost redus.

Lățimea diferitelor componente este un alt criteriu important pentru a asigura o mobilitate la preț redus. Și în acest caz, LR 1700-1.0 oferă o performanță maximă – toate componentele din partea șasiului, inclusiv mecanismul de rotire, nu au mai mult de trei metri lățime. Doar brațul principal zăbrelit la partea inferioară, în configurația de tip H, este mai lat, ajungând la 3.5 metri. Transportul secțiunilor mai mici de 3 metri reduce numărul de vehicule necesare pentru deplasarea lor de la un șantier la altul. Pentru clienții din țările în care lățimile de transport de peste trei metri sunt interzise, Liebherr poate furniza și brațul pentru LR 1700-1.0 format exclusiv din secțiuni zăbrelite de trei metri lățime.

Firmele care utilizează deja o macara pe șenile Liebherr, model LR 1600/2 înregistrează costuri reduse de exploatare atunci când achiziționează noua macara pe șenile Liebherr, model LR 1700-1.0, deoarece un număr mare de componente ale echipamentului de la macaraua precedentă pot fi utilizate și pentru noul model. Acestea includ secțiunile S pentru brațul principal, brațul zăbrelit variabil, sistemul de ridicare de la vârful brațului cu capacitatea de ridicare de 600 t, mai multe trolii, cârligelle, plăcile de contragreutate și dispozitivul “runner“ .

 

Performanță ridicată pentru activitățile industriale și pentru parcurile de eoliene

Performanțele deosebite la această generație nouă de macara pe șenile de 700 de tone se datorează configurației noi a șasiului de bază, care are o capacitate de ridicare mai mare cu 10 până la 15%, comparativ cu versiunea anterioară. Mai mult decât atât, secțiunea brațului zăbrelit principal la partea inferioară de tip H, îmbunătățește semnificativ stabilitatea laterală a întregului sistem.

Toate aceste îmbunătățiri conduc la concluzia că LR 1700-1.0 este noul reper din clasa de 600 până la 750 de tone pentru macaralele pe șenile cu braț cu zăbrelit, atât pentru aplicațiile din industrie, cât și pentru cele de montaj și întreținere din domeniul eolian. Brațul macaralei poate fi ridicat până la la o înălțime de 198 de metri, cuprinzând brațul zăbrelit principal de 102 metri și un braț zăbrelit variabil de 96 de metri. Construcția secțiunilor zăbrelite ale brațului macaralei permit și configurația de echipare ca braț zăbrelit principal cu lungimea de 162 m.

Pentru activitățile de montare a turbinelor eoliene, LR 1700-1.0 poate atinge o lungime maximă a brațului zăbrelit principal de 165 de metri folosind suplimentar secțiuni de braț tip H. La acesta se poate atașa un braț zăbrelit fix cu o lungime de până la 15 metri lungime. Capacitățile de ridicare ale noii macarale pe șenile pentru acest tip de activități sunt similare cu cele ale modelului LR 1750/2, în configurația de echipare cu sistem SX.

 

Reducerea uzurii mecanismului de deplasare devine importantă în momentul în care macaraua pe șenile trebuie să se deplaseze în interiorul parcurilor eoliene. Inginerii de la Liebherr au utilizat oțel de înaltă rezistență pentru construcția mecanismului de deplasare al macaralelor pe șenile de mare capacitate, mărind în același timp și dimensiunile rolelor motrice. Mecanismul de deplasare format din 4 roți motrice există în dotarea standard pentru acet model de macara pe șenile.

 

Un motor diesel Liebherr cu șase cilindri care dezvoltă 400 kW / 544 CP este utilizat pentru funcționarea LR 1700-1.0. Motorul respectă noua directivă privind emisiile de noxe “Stage V” / Etapa V valabilă actual în Europa, însă poate fi fabricat să respecte și directive valabile ca de exemplu Tier 4 în USA sau mai puțin restrictive “Stage IIIA” / Etapa IIIA valabile în alte țări.

 

Cel mai recent sistem Derrick cu sistem modular cu trailer pentru contragreutate

Sistemul cu cadru V-frame și sistemul VarioTray pentru contragreutatea suspendată și-au dovedit valoarea pe macaralele pe șenile, model LR 1800-1.0 și model LR 11000. Prin urmare, aceste sisteme originale Liebherr au fost utilizate și pe LR 1700-1.0. Sistemul VarioTray este format dintr-o mică platformă pentru contragreutate care poate fi deblocată rapid și ușor atunci când este necesar. Utilizarea ei evită necesitatea montării și demontării plăcilor de contragreutate.

Sistemul cu cadru V-frame pentru contragreutatea suspendată este un sistem ajustabil hidraulic în V care permite reglarea continuă a razei de deplasare a sistemului de contragreutate suspendată pentru brațul Derrick, la modelul LR 1700-1.0, între 13 și 21 de metri. Prin urmare, nu mai este necesar un sistem rigid de ghidare a sistemului pentru contragreutatea suspendată pentru raze mai mari.

Liebherr a dezvoltat o altă inovație în ceea ce privește sistemele pentru contragreutatea suspendată prin introducerea noului sistem modular cu trailer pentru contragreutate „M-Wagon”. Acesta poate fi utilizat la fel de bine nu numai pentru modelul LR 1700-1.0, ci și pentru macaralele pe șenile LR 1800-1.0 și LR 11000. Deoarece aceste sisteme cu trailer pentru contragreutate sunt utilizate în general destul de rar, acest sistem modular oferă prin utilizarea sa economii semnificative. Sistemul de control LICCON2 are rolul de a controla toate mișcările de deplasare, de remorcare și cele paralele. De asemenea, oferă și funcții suplimentare extinse de monitorizare și control în timpul operației de ridicare de sarcini cu macaraua LR 1700-1.0.