Gigantii SoselelorInformaţii la ziInfrastructuraNewsOnlineslideTransport rutier

Soluții eficiente pentru orice tip de transport

Lângă București, în aproperea autostrăzii A1, la intrarea în comuna Ciorogârla, de aproape 20 de ani societatea CTE Trailers, unul dintre principalii jucători de pe piața semiremorcilor și suprastructurilor, își desfășoară activitatea centrată pe servicii de vânzare, închiriere și reparații de semiremorci și suprastructuri rutiere. Dezvoltarea sa continuă, la nivelul întregii țări, a condus la creșterea portofoliului de structuri oferite, dar și de servicii.

În ultimii ani CTE Trailers, importator unic al trailerelor marca Faymonville a devenit cel mai important distribuitor din România, anul trecut cota sa de piață depășind 60%. Odată cu creșterea susținută a sectorului de construcții rutiere înregistrată în special în ultimul an, cererea de trailere destinate transportului de utilaje de construcții a crescut brusc, atât constructorii cât și transportatorii specializați solicitând echipamente din ce în ce mai apropriate de afacerea fiecăruia.

Mai mult decât trailere, servicii adecvate pentru afaceri în creștere

În afara vânzării unor trailere remarcabile prin calitatea și polivalența lor, marca MAX TRAILERS remarcându-se din acest punct de vedere nu numai în România, ci și la nivelul întregii piețe competitive a țărilor Uniunii Europene, serviciile after-sales oferite de CTE Trailers au devenit din ce în ce mai importante pentru firmele de transport.

 

Un motiv important care a justificat pe deplin investiția în noul centru de service și închirieri specializat în reparația și întreținerea trailerelor și semiremorcilor de transport, o parte importantă a spațiului de servicii integrate CTE HUB.  Acesta este un loc unic pe piața din România, unde firmele de transport pot găsi toate serviciile necesare și chiar mai mult, servicii la care nici nu s-au gândit că ar putea exista.

 

Despre complexitatea pieței românești de transport specializat precum și soluțiile unice propuse de CTE Trailers pentru proprietarii de trailere am stat de vorbă cu dl. Ovidiu Pintilie, director comercial CTE Trailers, unul dintre specialiștii români care cunosc foarte bine evoluția, de multe ori sinuoasă, a acestui segment comercial:

 

Utilaje&Construcții: Anul 2020 a fost unul remarcabil pentru constructorii români, fiind deschise numeroase șantiere de autostrăzi, drumuri rapide și de refacere a infrastructurii de cale ferată. Aceștia au achiziționat un parc important de utilaje de mare capacitate, care însă, trebuie și transportate de la un șantier la altul. Cum sa simțit la nivelul CTE Trailers această dezvoltare accelerată a cererii?

Ovidiu Pintilie: Începând cu toamna anului trecut, cererea de trailere a crescut spectaculos. Sunt comandate trailere noi, au apărut noi firme care doresc să aibă în dotarea proprie aceste mașini și, în paralel, cererea sa diversificat.

Astfel, solicitările se îndreaptă din ce în ce mai mult spre configurații care înainte nu erau căutate, precum trailere cu proțap, tip remorcă, cu 3 sau 4 axe, ce pot transporta utilaje mai mari și care pot fi tractate de o basculantă 8×4 sau 6×4 care deja se află în parcul auto al cumpărătorului. Astfel, acesta nu mai trebuie să cumpere un cap tractor special pentru trailer.

Și cererea de trailere cu gât de lebădă sa diversificat foarte mult în ultima perioadă, cele mai căutate sunt cele cu 5 sau 6 axe, cu sarcini utile de până la 60 sau 70 t, acestea putând transporta utilaje din gama grea.

Utilaje&Construcții: În calitate de lider al acestei piețe atât de pretențioase, cum au gestionat specialiștii CTE Trailers această diversificare a cererii din ultimul an?

Ovidiu Pintilie: De câțiva ani, gama MAX TRAILERS este preferata transportatorilor români, și nu numai datorită calității deosebite a trailerelor și a costurilor de achiziționare scăzute comparativ cu alte modele similare, dar și capacității deosebite de a constructorului Faymonville de a se adapta rapid cererii și de a aduce noi mașini, chiar și pentru cereri speciale.

Practic, de anul trecut MAX TRAILERS a introdus în producție modele de nișă perfect adaptate cererii actuale din România: semitrailere gondolă cu gât de lebădă detașabil ce permit și încărcarea prin spate. Acestea au podeaua mai joasă decât cele clasice, cu gât de lebădă, de numai 400 – 450 mm.

Aceste trailere au cunoscut în ultimele luni o cerere crescută din partea firmelor de construcții și a celor specializate în transport utilaje din România, deoarece pot transporta utilaje mari, cu înălțimi de 3,5 m, fără a fi necesare autorizații speciale de transport. Trebuie spus că, pentru a putea transporta în limitele normale un utilaj greu, acestea au constructiv prevăzute 2 sau 3 axe pe partea din spate, ceea ce permit transportarea unor mase total de 32 până la 42 t.

Pot menționa trailerele MAX 510 cu două sau trei axe sunt extrem de flexibile ca și utilizare, putând fi echipate cu axe pendulare, oferind cel mai atractiv preț de pe piață. Acestea beneficiază de tehnologia unică Faymonville, ce oferă o greutate optimală și o calitate foarte bună.

 

Utilaje&Construcții: CTE Trailers a făcut investiții importante în centrul de service și închirieri, parte a HUB-ului de transport situat la intrarea în București a autostrăzii ce face legătura cu orașul Pitești, dar și cu restul țării. Cât de important este în prezent acest HUB pentru transportatorii români și în special proprietarii de trailere?

Ovidiu Pintilie: Din luna februarie 2020, odată cu finalizarea noului sediu CTE Trailers, compania poate efectua o gamă completă de reparații pentru toate tipurile de trailere. Lucrările acoperă demontarea completă a instalațiilor și refacerea șasiului, atelierul dispunând, printre altele, de echipametne de sablare, o cabină de vopsire cu o lungime de18 m și un stand de ultimă generație Josam de redresare a caroseriilor.

Service-ul are în componență o magazie de mare capacitate de piese de schimb și consumabile ce permit ca orice lucrare de reparație sau de întreținere periodică să se efectueze într-un timp foarte scurt. Astfel, timpii de imobilizare a trailerelor sunt foarte scurți, acestea putând să fie astfel folosite rapid de către proprietar. De asemenea, în cazul unor structuri ce au suferit daune majore, orice piesă de schimb specială care nu există în magazie poate fi adusă rapid pe bază de comandă direct de la producător.

Un serviciu special oferit de CTE Trailers este cel de închiriere trailere. Astfel, sunt disponibile cele mai solicitate modele, precum cele destinate transportului de utilaje sau cele pentru transport grinzi cu lungimi de până la 20 m.

În general, firmele care au activități de transport sezonier, care au nevoie de astfel de trailere pentru una sau două luni pe an sunt interesate să închirieze, dar și firmele a căror echipamente au avut accidente mai serioase și care au semitrailerul blocat în service o perioadă mai lungă.

De serviciile de închiriere beneficiază în egală măsură și firmele care au comandat noi trailere pentru care timpii de așteptare sunt mai lungi.

Serviciul de înlocuire a trailerelor reprezintă o altă ofertă a CTE Trailers care este bine primită de transportatorii români. Astfel, cei care au schimbat specificul transportului și au nevoie de alte tipuri de trailere decât cele care le au în parcul propriu, pot să dea vechiul echipament ca avans pentru un altul nou.

Aș dori să menționez faptul că am reușit în ultimii doi ani să extindem activitatea CTE Trailers în afara țării, mai precis în Bulgaria. Aici a fost înființată compania CTE Trailer Bulgaria, ca unic distribuitor al mărcii Max Trailer. Vânzările de aici sunt susținute printr-o expertiză tehnică și reparații de calitate, susținute 24 h din 24 de echipele de specialiști din România și pot spune că și aici ne numărăm printre liderii de piață în domeniul vânzărilor de trailere, dar și a reparației acestora.

Similare

1 din 908