Home Informaţii la zi TeraPlast S.A., creșteri pe toate companiile din grup
TeraPlast S.A., creșteri pe toate companiile din grup

TeraPlast S.A., creșteri pe toate companiile din grup

0

Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piața construcțiilor, a înregistrat în primul trimestru din 2018 o cifră de afaceri de 131 milioane lei (trimestrul 1 2017: 67 milioane lei). Principala contribuție la aceasta creștere au avut-o business-urile intrate în portofoliul grupului în 2017: Depaco – Wetterbest, fabrica de panouri sandwich din Serbia și business-ul Politub.

Grupul  include societățile TeraSteel România și TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich și structuri metalice zincate), TeraPlast (producător de țevi, granule și profile din PVC), Depaco (producătorul țiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producător de ferestre și uși din PVC) și distribuitorul TeraPlast Ungaria.

Divizia Steel, TeraSteel România, TeraSteel Serbia și Depaco, a generat 56% din cifra de afaceri a grupului din primul trimestru al acestui an. Una dintre direcțiile strategice ale Grupului a vizat reducerea impactului politicilor economice ale statului și a investițiilor în sectorul public, obiectiv realizat prin strategia investițională și M&A.

Începând cu anul 2018, situațiile financiare ale grupului includ Depaco, societate aflată sub controlul TeraPlast din ianuarie. Depaco a înregistrat o cifră de afaceri de 25.547 mii lei, în creștere cu 13% față de T1 2017. Datorită sinergiilor cu TeraSteel, Depaco a accesat inclusiv proiecte de construcții industriale, pentru care a furnizat tablă cutată, înregistrând o creștere cu 65% a vânzărilor pe acest segment. Pe o piață a construcțiilor rezidențiale în creștere, Wetterbest își continuă strategia de majorare a cotei de piață. Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 47.792 mii lei (mai mare cu 80% față de T1 2017).  În 2018, TeraSteel Serbia a încheiat contracte importante cu clienți din Serbia, Kosovo, Muntenegru, Macedonia și Croatia, urmându-și strategia de a deveni un jucător regional semnificativ.

Divizia de mase plastice a înregistrat o cifră de afaceri de 58 milioane lei în T1 2018, în creștere cu 44% față de T1 2017, contribuția segmentului de polietilenă (prin brandul Politub) în cifra de afaceri fiind de 5 milioane de lei. În prezent, divizia se află în curs de implementare a strategiei de creștere a competitivității pe piața de sisteme de infrastructură pentru apă și gaz.